Решението изглежда още по-странно, като се има предвид, че хибридната версия E-Power на следващото поколение Rogue е на по-малко от година разстояние. Оказва се обаче, че Rogue Plug-in Hybrid се появява на пазара с една основна цел – да осигури хибриден модел в гамата възможно най-скоро, докато пристигне E-Power. Вероятно е плъгин версията да не се задържи дълго след това.
Спешна нужда от хибриден модел
По време на среща с медиите продуктовият директор на Nissan за Америка, Понз Пандикутира, отговори на въпрос дали плъгин хибридът ще се предлага успоредно с E-Power и за колко дълго.
Той обясни, че компанията все още преценява дали двата модела могат да съществуват съвместно. Пандикутира подчерта, че по този начин Nissan вече може да твърди, че има хибрид в гамата си. По думите му, много хора харесват дизайна на Rogue, но дори не влизат в шоурумите, ако няма хибриден вариант. Целта е това да се промени до премиерата на E-Power. Той добави, че някъде през следващата година ще бъде взето решение дали да запазят и двата варианта, или ще преминат само към един от тях.
Най-вероятно продажбите на плъгин хибрида ще бъдат основен фактор за неговото бъдеще. Пандикутира намекна в своята презентация, че не очакват моделът да се продава в особено големи количества, тъй като очевидно целта му е само да запълни пазарна ниша до появата на E-Power. Това означава, че летвата за надхвърляне на очакванията може да не е твърде висока. Възможно е също така плъгин хибридът да остане на пазара малко по-дълго, ако възникнат производствени проблеми с E-Power.
Възможен ли е плъгин хибрид на базата на E-Power?
Хибридната система E-Power на Nissan е от типа „сериен хибрид“, при който двигателят с вътрешно горене работи единствено като генератор на електричество. Това е същият принцип, който използват и електромобили с удължен пробег като BMW i3 и предстоящия Ram 1500 Ramcharger.
На въпрос за възможността Rogue E-Power да получи плъгин вариант, който да замени базирания на Mitsubishi модел, Пандикутира отговори, че все още не, но това би било логична стъпка.
Той уточни, че най-големият проблем при създаването на плъгин версия на сериен хибрид е необходимостта от по-голяма батерия. По думите му, шасито на настоящия Rogue не е проектирано да побере такава батерия. Пандикутира обаче заяви, че ако пазарът го изисква, компанията може да намери решение. Той завърши с коментар, че батерия с капацитет около 20-22 кВтч би оскъпила значително автомобила, което в този ценови клас няма смисъл.
От този коментар става ясно, че не трябва да се надяваме на плъгин хибрид Rogue E-Power в скоро време. Това може също да означава, че базираният на Mitsubishi плъгин Rogue няма да има наследник, ако бъде спрян от производство. По този начин ребрандираният SUV ще остане една странна бележка под линия в историята на модела.
Последвайте ни в Google News