Стратегическият завой на Kia: Защо пионерът в електромобилите залага сериозно на хибриди

Според ръководството на компанията, дилърите и клиентите настояват за повече хибриди – и Kia възнамерява да отговори на търсенето.

Потребителите показват силен интерес към хибридните автомобили, а данъчните облекчения за електрически модели вече не са налични. В сила са и нови мита, които от април насам сериозно намаляват печалбата на Kia. Неотдавнашно търговско споразумение с Южна Корея облекчава частично ситуацията, но вносът на електромобили остава значително по-скъп в сравнение с преди година. Към това трябва да се добавят и смекчените стандарти за вредни емисии, както и фактът, че купувачите на Kia продължават да проявяват огромен интерес към скъпите и добре оборудвани версии на модела Telluride.

Всичко това води до префокусиране на стратегията на Kia, която вече залага на няколко различни технологии едновременно. Компанията активно представя нови хибридни версии на основните си модели, като същевременно навлиза на нови пазари с луксозни електромобили като EV9 във върховото си ниво на оборудване.

Единственото, от което компанията наистина се нуждае, е по-достъпен електрически модел – роля, която се очаква да бъде заета от предстоящия EV3. Все още обаче не е ясно къде ще се произвежда той, каква ще бъде цената му, какъв ще бъде потребителският интерес и дали можем да очакваме и други достъпни електрически автомобили след него. Междувременно, представянето на модела EV4 в САЩ беше отложено за неопределено време.

Ръководителят на маркетинговия отдел Уейджър заяви, че нещата се променят. Той отбеляза, че преместването на част от производството на EV9 и EV6 в Северна Америка дава на компанията гъвкавост. Уейджър добави, че се обмисля дали и други модели да бъдат представени на този пазар.

Уейджър изтъкна, че компанията разполага с глобално портфолио от продукти, включително много електрически автомобили, които все още не са достигнали до САЩ. Икономическата логика зад тяхното представяне – както и на всеки бъдещ електромобил – обаче остава неясна в толкова несигурна и хаотична пазарна среда.

„Изчакваме да видим как ще се развият нещата на пазара, но със сигурност ще разширим гамата си“, каза Уейджър. „Просто уточняваме кога ще е правилният момент.“

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации