Цените на новите автомобили в САЩ достигат рекордни нива, като средната продажна цена се доближава до 50 000 долара. Въпреки това на пазара все още се предлагат достатъчно достъпни модели, включително няколко от Subaru. Всеки, който търси нов автомобил на цена под 30 000 долара, може да избере седана Legacy или хечбека Impreza. Ако обаче предпочита малък SUV, Subaru Crosstrek е правилният избор. За модел 2026 г. неговата стартова цена е 28 415 долара (включително такса за доставка от 1 420 долара), което го превръща в най-евтиния SUV в актуалната гама на марката.
Базовото ниво на оборудване се задвижва от традиционен 2,5-литров боксеров двигател, но при по-високите версии се предлага и хибридно задвижване. Sport Hybrid е най-достъпната хибридна версия, като цената ѝ започва от 35 810 долара. При първите тестове на Crosstrek Hybrid модел 2026 г. той беше определен като изключително разумен избор, тъй като електрическите мотори допринасят за по-плавно усещане на пътя и по-бързо ускорение при ниски скорости. Още по-важно е, че всъдеходните способности на автомобила не са компрометирани от добавянето на електромотори и батерия.
Купувачите, които търсят най-подготвената за офроуд версия на Crosstrek, трябва да се насочат към нивото на оборудване Wilderness, чиято цена за модел 2026 г. започва от 35 215 долара. То не предлага хибриден вариант, но добавя солидни всъдеходни гуми Yokohama Geolandar и повдигнато окачване, което увеличава пътния просвет до 23,6 см.
Малки разлики на хартия, големи на пътя
Въпреки че Crosstrek Wilderness е най-добрият вариант за движение извън пътя, той вероятно не е оптималният избор за повечето купувачи на модела. Една от причините е по-ниската му мощност в сравнение с хибридните версии – бензиновият двигател генерира 180 к.с., докато хибридната система предлага 194 к.с. По време на първите тестове беше установено също, че версията Wilderness се усеща малко по-недодялана на асфалт в сравнение с тествания хибрид.
След по-обстоен преглед на най-новия Crosstrek Hybrid разликите стават още по-осезаеми. Хибридът се усеща значително по-ангажиращ за шофиране от своя бензинов аналог, както в натоварения градски трафик, така и при преминаване през завои по второстепенни пътища. Той е и значително по-икономичен, въпреки че постигнатите резултати не се доближават до официално обявените от Subaru. Докато производителят посочва комбиниран разход от 6,5 л/100 км, реално отчетеният е около 8,1 л/100 км.
Един от малкото недостатъци на Crosstrek Hybrid, особено при върховото ниво на оборудване Limited Hybrid, е, че купувачите, за които пространството е основен приоритет, могат да получат по-голям SUV на Subaru за сходна цена. Базов Forester модел 2026 г. започва от 31 445 долара (с включена такса за доставка от 1 450 долара), докато наскоро обновеният Outback модел 2026 г. може да бъде закупен за 36 445 долара – само с 30 долара повече от Crosstrek Limited Hybrid. Макар базовият Crosstrek да остава най-евтиният SUV на марката, изборът на по-високо ниво на оборудване значително увеличава цената му и го изправя в пряка конкуренция с други, по-просторни модели на Subaru.
Последвайте ни в Google News