Дългогодишният седан отива в историята, следвайки съдбата на други популярни модели като Holden Commodore, Ford Falcon и Mazda 6.
След 36 години на поточната линия, производството на Subaru Legacy е официално прекратено. Миналата седмица заводът на Subaru в Лафайет, Индиана, сглоби последния, 1 398 994-ти автомобил от модела, с което приключи жизненият цикъл на популярния седан и комби.
Представен през 1989 г., Legacy е разработен с основната цел да завладее северноамериканския пазар в период на бум за японските марки. По същото време дебютират и брандове като Lexus и Infiniti. Моделът се продава успешно и в родната си Япония, както и в Австралия, където носи името Liberty, за да се избегне конфликт с местна организация за подкрепа на ветерани.
Спортно наследство и пазарни успехи
Въпреки че е създаден за масовия пазар в САЩ, Legacy оставя ярка следа и на световната сцена чрез участието си в Световния рали шампионат (WRC). Именно с този модел Subaru постига първата си победа в шампионата, когато Колин Макрей печели рали „Нова Зеландия“ през 1993 г. Това поставя началото на едно от най-запомнящите се партньорства в историята на моторните спортове.
По-късно Legacy е заменен в състезанията от по-компактния Impreza, което позволява на модела да се позиционира като по-луксозния флагман на марката. В Австралия Liberty преминава през шест поколения и печели два пъти престижната награда „Автомобил на годината“ на списание Wheels – през 1994 г. и 1998 г., като поддържа стабилни продажби през цялото първо десетилетие на века.
Краят на една ера
Нарастващата популярност на SUV автомобилите води до спирането на модела в Австралия в началото на 2021 г., а малко преди това и в Япония. Тази съдба наскоро сполетя и Mazda 6. В същото време Outback – повдигнатото комби, което стартира като версия на Legacy/Liberty – продължава да се предлага на редица пазари.
Седмото и последно поколение на Legacy се произвеждаше само за САЩ, където сега също достига края на своя път. Производствената линия в Лафайет, от която са слезли близо 1,4 милиона автомобила Legacy, ще бъде преоборудвана. През октомври на нея ще започне сглобяването на Forester за американския пазар, а от следващата година и на хибридна версия на модела.
Скот Бранд, президент и главен оперативен директор на Subaru of Indiana Automotive, заяви, че това е сладко-горчив момент за компанията. Той добави, че макар една важна глава от историята да е затворена, компанията вече обръща нова страница. Бранд изрази вълнението на екипа от бъдещите планове, като подчерта, че производството на Forester в САЩ ще позволи по-бърза реакция на пазарното търсене за един от най-популярните модели на Subaru.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

