Subaru преосмисля своя план за 10 млрд. долара за електромобили

Subaru се присъединява към нарастващия списък от автомобилни производители, които забавят инвестициите си в изцяло електрически автомобили. Причината за това е промяната в потребителските нагласи и нарастващото търсене на хибриди, които прекрояват пазара. Тази стъпка може да доведе до отлагане на няколко от планираните електрически модели на марката.

По време на последния брифинг за финансовите резултати на компанията, президентът Ацуши Осаки посочи, че „нарастващото търсене на хибриди и преоценката на двигателите с вътрешно горене“ са причината за отлагане на „инвестициите за мащабно серийно производство на електромобили“.

Корекция в пътната карта

Subaru беше предвидила инвестиция от 1,5 трилиона йени (около 9,74 милиарда долара) за своите планове за преминаване към електрически автомобили до 2030 г. От тази сума вече са вложени 300 милиарда йени (1,94 милиарда долара). Според Nikkei Asia, оставащите 1,2 трилиона йени ще бъдат инвестирани, но плановете за тях ще бъдат „преразгледани“.

В краткосрочен план промяната в графика няма да има значително въздействие. Компанията все още планира да пусне четири електрически SUV модела, разработени в сътрудничество с Toyota, до края на 2026 г. Възможно е обаче да бъдат забавени други четири електромобила, които Subaru планираше да разработи самостоятелно до 2028 г.

Икономически натиск и възход на хибридите

Тенденцията към хибридизация стана очевидна през последните 18 месеца, което накара и други производители, като Hyundai, да увеличат инвестициите си в тази област. Към тази промяна се добавят и неблагоприятни икономически условия. Загубата на федералните данъчни облекчения за електромобили в САЩ и тежестта на високите мита принуждават производителите да затягат бюджетите си и да харчат по-стратегически.

От Subaru очакват митата да се отразят на компанията с 210 милиарда йени (1,36 милиарда долара) през тази година. За финансовата година, която приключва през март 2026 г., се прогнозира нетна печалба от 160 милиарда йени – спад с цели 53% спрямо предходната година.

За да смекчи удара, Subaru планира да намали разходите си с 200 милиарда йени (1,29 милиарда долара) до 2030 г. Този ход цели да стабилизира финансовия баланс на компанията, докато пазарът се развива.

Най-новият електрически модел в портфолиото на Subaru е Uncharted – преработена версия на последния електрически C-HR на Toyota. Subaru му е придала по-суров и приключенски характер, оставайки вярна на своя имидж, дори докато преосмисля колко бързо да заложи изцяло на батерии.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации