Subaru променя стратегията си: Повече инвестиции в хибриди за сметка на електромобилите

Нов фокус върху хибридните технологии

Японският автомобилен производител Subaru обяви, че ще намали инвестициите си в изцяло електрически автомобили (EV) и ще се съсредоточи върху разработването на хибридни модели. Това заяви президентът на компанията Ацуши Осаки.

Осаки обясни, че първоначалният ангажимент на компанията е бил за инвестиции в размер на 1,5 трилиона йени за прехода към електрическо задвижване. До момента обаче са използвани едва около 300 милиарда от тях. Според него, предвид нарастващото търсене на хибриди и преоценката на двигателите с вътрешно горене, е логично да се отложи масовото производство на изцяло електрически автомобили.

Плановете за електромобили остават, но с промени

Въпреки новия фокус, плановете на Subaru да представи осем EV модела в световен мащаб до 2028 г. остават в сила. Четири от тях са разработени съвместно с Toyota и се очакваше да се появят на пазара до края на 2026 г.

Моделите, които Subaru разработва самостоятелно, обаче вероятно ще претърпят корекции в графика си. Компанията подчерта, че първоначалният размер на инвестицията се запазва, но средствата ще бъдат пренасочени, за да се осигури по-голяма гъвкавост спрямо пазарните промени.

Ролята на американския пазар

Един от основните фактори за тази стратегическа промяна е намаляването на стимулите за покупка на електромобили в САЩ. Това включва и премахването на данъчния кредит от 7500 щатски долара, който е валиден до 30 септември 2025 г.

Тези условия се отразяват пряко на японските производители, тъй като над 70% от глобалните продажби на Subaru зависят именно от американския пазар. За да се адаптира, компанията планира да преустрои един от големите си заводи в Япония, така че да може да произвежда бензинови, хибридни и електрически автомобили на една и съща поточна линия.

Засилено партньорство с Toyota и Mazda

Осаки подчерта, че тази стъпка е част от усилията за разширяване на продуктовата гама, за да се отговори на различните нужди на клиентите. Subaru също така засилва сътрудничеството си с Toyota и Mazda в разработването на двигатели с ниски емисии, включително такива, които използват синтетични горива.

Този подход е част от ангажимента на компанията да запази технологията на двигателите с вътрешно горене по време на прехода към електрическо задвижване. Настоящите хибридни модели на Subaru, като Forester Hybrid и Crosstrek Hybrid, вече използват технологии, разработени от Toyota.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации