Subaru има нов шампион по динамика, а почитателите на рали историята на марката може и да не са очаровани. Новият SUV Uncharted е не само поредният електрически автомобил на компанията, но и най-бързият досега.
Но дали той е толкова практичен, издръжлив и способен на пресечен терен, колкото Forester, Crosstrek или Outback?
Какво е новото?
Технически погледнато, целият автомобил е нов. Това е следващият изцяло електрически модел след Solterra и се възприема като електрическа алтернатива на Crosstrek (преди познат като XV). Като цяло той е малко по-малък във всички направления от Solterra и е проектиран да бъде по-спортен, като същевременно остава максимално проходим във всякакви условия.
От Subaru не крият факта, че това на практика е и Toyota C-HR+. Висши мениджъри в компанията уверяват, че развойната дейност с Toyota е била разпределена поравно, точно както при Solterra. Масахико Инуе, продуктов ръководител на Subaru, е довел повече от 100 от най-добрите си инженери за съвместната работа, споделя Дейвид Дело Стрито, генерален мениджър на Subaru Europe.
Стрито заяви, че сътрудничеството с Toyota е брилянтно и приятелско. Той обаче добави, че моделът на Subaru получава някои малки отличителни детайли и допълнителни технологии, за да се разграничи леко от C-HR+.
В действителност това е купе-версия на Solterra, по същия начин, по който C-HR+ е купе-версия на bZ4X. Subaru вижда в Uncharted автомобил, който ще помогне за привличането на нови купувачи към марката, подобно на успеха на Crosstrek в това отношение.
Следващият електрически автомобил на Subaru след този ще бъде E-Outback, който ще дебютира през лятото на 2026 г. Еквивалентът на Toyota е bZ4X Touring.
Какви са техническите характеристики?
Ще бъдат представени три варианта: модел с предно задвижване и стандартен пробег, модел с предно задвижване и увеличен пробег, и флагманска версия със задвижване на всички колела. Всички модификации поддържат 22 кВт AC зареждане, което все още е рядкост, както и 150 кВт DC зареждане.
Базовият модел използва батерия с капацитет 57,7 кВтч и един електромотор на предната ос с мощност 165 к.с. Този вариант ускорява до 100 км/ч за 8,4 секунди и достига максимална скорост от 140 км/ч. Subaru обявява пробег от 455 км.
Най-вероятно най-продаваният вариант ще бъде този с предно задвижване и увеличен пробег, който идва с по-голяма батерия от 77 кВтч и електромотор с мощност 221 к.с. При него максималният пробег достига 600 км.
Флагманът разполага с всички екстри, както и с допълнителен електромотор на задната ос за класическото за Subaru задвижване на всички колела. Тази версия има мощност от 338 к.с. и въртящ момент от 437 Нм, като успява да ускори до 100 км/ч за 5,0 секунди – с 0,2 секунди по-бързо от WRX STi Final Edition. От Subaru дори организираха състезание, в което Uncharted се изправи срещу WRX, управляван от професионален пилот, и електрическият модел победи.
Как се управлява?
Трябва да уточним, че времето ни с Uncharted не включваше шофиране по обществени пътища. Имахме много възможности да тестваме автомобила, но всички те бяха в строго контролирана среда на състезателната писта „Херес“ в Испания. Все пак успяхме да тестваме ускорението и системите за асистенция, да го изпробваме на писта за управление и да преминем през впечатляващо труден офроуд маршрут. Тествахме както версията с предно задвижване и голям пробег, така и модела със задвижване на четирите колела.
От нашия опит Uncharted се усеща като кросоувър с прецизно управление и добър контрол на каросерията. Той е точен, държи се стабилно на асфалт и се управлява плавно.
Има разлики в усещането зад волана между моделите с предно и двойно задвижване, като първият се усеща малко по-пъргав и по-лек при влизане в завой. Увеличението на мощността при версията с двойно предаване е осезаемо – от спокойно до динамично, което оправдава ускорението до 100 км/ч за пет секунди.
Това, което наистина впечатлява, е колко добър е този автомобил извън пътя. Изкачихме го по стръмни наклони, които биха затруднили повечето кросоувъри, като използвахме интелигентната система от камери за маневриране по тесни, пясъчни пътеки. Гъвкавостта на системата X-Mode е впечатляваща, а функцията Grip Control, която действа като офроуд круиз контрол, е интелигентна и се регулира в движение.
Какъв е интериорът?
Не е изненадващо, че интериорът много прилича на последните bZ4X и C-HR. Той е функционален, подреден и с доста издръжливи материали, както и с добре дошъл набор от физически бутони. Воланът е необичаен, претрупан с бутони и проектиран да стои под инструменталния панел, който е разположен доста далеч пред водача.
Централният екран на инфоразвлекателната система е голям и лъскав – според Стрито това е най-големият, монтиран някога в Subaru. Системата е същата като при повечето модели на Toyota и Lexus. Това означава доста изчистени графики и навигация, която понякога изисква преминаване през няколко менюта, но реагира бързо и поддържа безжични Apple CarPlay и Android Auto. Физическите контроли за климатика също са приятно допълнение.
Пространството за краката на задните седалки е добро за възрастни, но височината до тавана няма да е достатъчна за най-високите пътници – скосената линия на покрива прави мястото малко по-тясно. Що се отнася до багажника, Subaru обявява обем от 404 литра (403 литра за по-високите нива на оборудване с аудиосистема Harman). Това е напълно приемливо, но не е толкова голямо, колкото при повечето конкуренти на Uncharted.
Преди покупка
На този етап информацията е ограничена, тъй като все още нямаме напълно уточнени цени и нива на оборудване за Великобритания. Все пак може да се очаква стартова цена от около 47 000 паунда, като се има предвид, че Uncharted е позициониран под Solterra. Премиерата на модела на Острова е насрочена за пролетта на 2026 г.
Естествено, най-големият проблем за Uncharted ще бъде C-HR+, тъй като Toyota предлага абсолютно същото, но чрез по-широка дилърска мрежа и може би по-разпознаваема марка. Освен това, клиентите, които обмислят Uncharted, вероятно ще разгледат и Audi Q4 Sportback, Skoda Enyaq Coupe или дори Ford Capri.
Заключение: Subaru Uncharted
Приятен за управление, с добър пробег, качествена изработка и приличен външен вид – Uncharted предлага много. Освен това той притежава сериозни офроуд възможности, каквито подобни автомобили в неговия клас просто нямат, което го поддържа в унисон с идентичността на Subaru.
Въпреки че се нуждаем от повече време с Uncharted по обществени пътища, той се очертава като автомобил, който е – не е изненадващо – много подобен на последния bZ4X: солиден, надежден, ефективен и достатъчно практичен, макар и малко безличен.
Последвайте ни в Google News