Suzuki Motor Corporation избягва инвестиции в производството на изцяло електрически автомобили (BEV), въпреки нарастващото търсене. Вместо това компанията се фокусира върху алтернативни технологии за създаване на по-екологични превозни средства.
Масафуми Харано, генерален мениджър по маркетинг за Азия, Латинска Америка и Океания в Suzuki, заяви, че изцяло електрическите автомобили не са единственото решение на глобалните притеснения относно въглеродните емисии от транспортния сектор. Според него електрическият транспорт не е единственият фактор, който ще доведе света до целта за нетни нулеви емисии – баланс между емисиите на парникови газове и тяхното абсорбиране.
„Фокусираме се върху разработването на автомобили с горивни клетки и хибридни модели“, каза Харано и добави, че търсенето на хибриди се увеличава. „Компанията не проявява интерес към производството на изцяло електрически автомобили.“ Автомобилите с горивни клетки (FCEV) генерират електричество чрез водород, докато хибридните (HEV) разчитат както на двигател с вътрешно горене, така и на батерия.
Пазарни предизвикателства в Югоизточна Азия
Харано обясни, че Suzuki планира да пусне нови модели, за да стимулира търсенето на пазара в Югоизточна Азия, където тази година се очаква почти нулев растеж. Компанията отдава неблагоприятните пазарни условия на глобалното икономическо забавяне и слабата покупателна способност на потребителите на фона на засилващата се конкуренция.
„Тези фактори оказват влияние на автомобилните пазари в региона, включително и в Тайланд“, коментира Харано. Той изрази надежда, че новото правителство на страната ще въведе стимулиращи мерки за подсилване на покупателната способност. Харано се надява също банките и компаниите за автомобилно финансиране да облекчат критериите си за кредитиране.
Според него автомобилният пазар в Тайланд остава вял, тъй като потенциалните купувачи срещат трудности с достъпа до финансиране. Банките са притеснени от риска от необслужвани кредити предвид високото ниво на задлъжнялост на домакинствата в страната.
Нов хибриден модел за Тайланд
Вчера Suzuki представи своя хибриден SUV модел Fronx. Уолъп Триръркнгам, изпълнителен вицепрезидент на Suzuki Motor (Тайланд), обяви, че целта е да бъдат продадени 8 000 бройки в страната тази година. Това представлява увеличение от 41% на годишна база спрямо продадените 5 600 автомобила през 2023 г.
Последвайте ни в Google News