Свръхпроизводството на батерии заплашва бъдещето на електромобилите

Мащабни проекти и огромни инвестиции в производството на батерии са изложени на риск поради забавящото се търсене на електрически автомобили. През последните години редица автомобилни производители се надпреварваха да електрифицират своите гами, залагайки сериозно на очаквания скок в глобалното търсене. Индустрията инвестира милиарди в нови заводи за батерии по света, особено в Северна Америка.

Сега обаче нов доклад предполага, че голяма част от този производствен капацитет може да остане неизползван до края на десетилетието. Според анализ на AlixPartners, до 2030 г. световното производство на батерии за електромобили ще надхвърли три пъти търсенето. Очаква се дотогава само производственият капацитет в Северна Америка да се увеличи около четири пъти.

Производителите намаляват амбициозните си планове

Според Nikkei Asia много производители вече преразглеждат амбициозните си планове за производство на батерии. Ford, един от най-агресивните инвеститори в производството на батерии в САЩ, е ярък пример. Компанията изгражда съоръжение на стойност 5,8 милиарда долара в Кентъки заедно с партньора си SK On, което се очаква да осигури работа на около 5 500 души до 2030 г. Въпреки това, „Синият овал“ вече е намалил планирания си капацитет за производство на батерии с 35%. Компанията също така наскоро спря за неопределено време производството на F-150 Lightning поради намаляващото търсене в Северна Америка.

General Motors също е принуден да прави промени. От компанията потвърдиха, че 1 550 работници в заводите за батерии, които управлява съвместно с LG Energy Solution в Охайо и Тенеси, ще бъдат съкратени. Като причина се изтъква „по-бавното навлизане на електромобилите в краткосрочен план и променящата се регулаторна среда“.

Nikkei Asia съобщава също, че Panasonic е открил нов завод за батерии в Канзас през юли, но все още не е обявил кога ще достигне пълен производствен капацитет. Първоначално се очакваше това да се случи до края на финансовата 2026 година. Като основен доставчик на Tesla обаче, компанията е засегната от спада в търсенето на електромобили. Забавянето на продажбите в САЩ доведе и до пълната отмяна на някои проекти. Компанията T1 Energy, която планираше да построи завод за батерии в Джорджия, се е отказала от проекта.

Промяна в политическия климат

Политиките на администрацията на Тръмп допълнително наклониха везните в полза на автомобилите с двигатели с вътрешно горене. С премахването на федералния данъчен кредит от 7 500 долара за електромобили и отмяната на санкциите за неизпълнение на целите за вредни емисии, правителството улесни производителите да увеличат отново производството на традиционни автомобили.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации