Как Honda превръща твърдотелните батерии в реалност
Ключови разработки и дизайн
Honda продължава да усъвършенства сложния производствен процес на изцяло твърдотелните батерии, които се различават фундаментално от конвенционалните литиево-йонни. Докато литиево-йонните батерии използват течен електролит, който позволява на йоните да се движат лесно между анода и катода, твърдотелните разчитат на твърд електролит. Това изисква специализиран подбор на материали и производствени техники за осигуряване на ефективен поток на йони. Един от ключовите етапи включва пресоване за увеличаване на плътността на вътрешната структура на твърдия електролит и прилагане на усъвършенствана обработка за създаване на здрав контакт между електродите и електролита.
Надграждайки първоначалните си научни постижения, Honda сега се стреми да подобри допълнително производителността на батериите и да ускори тестовете за въвеждането им на пазара. Целта на компанията е да представи автомобили, оборудвани с твърдотелни батерии, преди края на това десетилетие. Това е ключова стъпка в дългосрочната стратегия на компанията за преминаване към електрически автомобили и постигане на въглеродна неутралност.
Honda интегрира своя инженерен опит с мисленето на производител, който е дълбоко ангажиран в производството на електрически превозни средства, като признава батерията за централен елемент. Дългогодишната култура на компанията, известна като „Монозукури“ (японската философия за майсторска изработка), превръща научните изследвания в практични продукти и стимулира стремежа ѝ към комерсиализация на твърдотелните батерии. Тази посока е подкрепена и от по-широката цел за постигане на въглеродна неутралност във всички продукти и дейности до 2050 г.
Като осезаема стъпка, Honda планира да пусне в експлоатация демонстрационна поточна линия за производство на твърдотелни батерии, за да валидира и усъвършенства производствените технологии. Тази основа ще бъде използвана за подобряване на производителността на батериите, увеличаване на мащаба на производството и приближаване до инсталирането на тези енергийни блокове от следващо поколение в бъдещите си електрически автомобили.
Мащабният завод, в който ще се разработват батериите
Заводът работи с възобновяема енергия
На 21 ноември миналата година Honda представи своята демонстрационна производствена линия за изцяло твърдотелни батерии, което е голяма стъпка към масовото им производство. Съоръжението, изградено в центъра за изследвания и разработки на компанията в град Сакура, префектура Точиги, възпроизвежда всеки процес, необходим за широкомащабно производство. То включва системи за претегляне и смесване на електродни материали, покритие и ролково пресоване на електродни сглобки, формиране на клетки и сглобяване на модули.
След завършването на строежа в началото на 2024 г. и инсталирането на ключовото оборудване, Honda вече е започнала производството на батерии на линията от началото на тази година. Настоящият етап ще се фокусира върху проверката на технологиите за масово производство, усъвършенстването на спецификациите на клетките и анализа на разходната ефективност. Черпейки от опита си с литиево-йонните батерии, Honda е внедрила техника на ролково пресоване, която увеличава плътността на електролита и подобрява контакта между електродите и твърдия електролит.
Този метод позволява непрекъснато пресоване, което повишава производителността и намалява времето за производство на всяка клетка. Honda също така прилага мерки за намаляване на косвените разходи, като например потреблението на енергия, чрез оптимизиране на производствения контрол и ефективно управление на условията на околната среда. Компанията цели да направи своите изцяло твърдотелни батерии конкурентни по цена чрез оптимизирано производство, като същевременно се подготвя да разшири употребата им извън автомобилите – в мотоциклети и самолети, използвайки икономии от мащаба за допълнително намаляване на разходите.
Дълбокият производствен опит на Honda, доказан чрез успешната комерсиализация на технологии като слънчеви и горивни клетки, стои в основата на този напредък. Екипите за разработка на материали и производствено инженерство работят паралелно, гарантирайки, че дизайнът, структурата и методите на производство съответстват на изискванията за интеграция в превозните средства. Този съвместен подход позволява на Honda бързо да създаде демонстрационната линия и да напредне към пълномащабно производство. Компанията си поставя за цел да представи модели, задвижвани от нейните изцяло твърдотелни батерии, през втората половина на това десетилетие, затвърждавайки ангажимента си към иновациите и въглеродно неутралния транспорт.
Последвайте ни в Google News