За Telo чухме за пръв път преди малко повече от две години – проект за пикап с характеристики, които на пръв поглед изглеждат невъзможни. Той разполага с четири врати, пет места, изцяло електрическо задвижване с мощност до 500 к.с. и пробег от около 560 км с едно зареждане. В товарния отсек може да се побере стандартен шперплатов лист, а всичко това е събрано в габарити, по-малки от тези на Mini Cooper. Тази седмица проектът достигна важен етап, осигурявайки финансиране от 20 милиона долара, което го доближава с една стъпка до реалността.
Новината беше обявена от представител на Telo, който уточни, че сумата от 20 милиона долара приключва първия кръг на финансиране (Серия А). Тези средства ще бъдат инвестирани в производствена екипировка. Следващата стъпка след подготовката на оборудването е изграждането на предпроизводствени прототипи. Компанията също така планира да разшири екипа си и да си партнира със съществуващ производител по договор.
От прототип към реалност
За да достигне пазара, този компактен пикап с големи възможности ще трябва да премине през процес на федерално одобрение, краш тестове и сертифициране. От Telo се надяват, че модерните производствени методи, използването на готови компоненти и сътрудничеството със съществуващи производители не само ще ускорят разработката, но и ще помогнат тези 20 милиона долара да бъдат използвани максимално ефективно.
Едно наум
Автомобилната индустрия често е обещавала много, а е постигала малко. Примери за това са Cybertruck, Faraday Future, системата за автономно управление от Ниво 3 на Stellantis и други. В същия дух, много марки са обявявали конкретни цени, само за да ги увеличат значително преди старта на продажбите. Telo обаче може да се окаже изключение.
Първоначално компанията се целеше в стартова цена от 49 995 долара. Сега обаче обявената цел е 41 520 долара. Това може да звучи по-постижимо от твърдението на Slate за техния базов електрически камион на цена под 20 000 долара, която по-късно беше коригирана на 27 500 долара след отпадането на федералния данъчен кредит за електромобили.
Дали това ще се случи, предстои да видим, но промяната е забележителна. Може да се твърди, че тази цена все още е твърде висока, за да предизвика сериозен интерес, особено след като федералните стимули за електромобили в САЩ са към своя край. Въпреки това, ако Telo успее да достигне до пазара, пикапът може да се окаже достатъчно достъпна и атрактивна опция в морето от прекалено големи, жадни за гориво и далеч по-скъпи камиони. Разбира се, ако Ford действително произведе електрически пикап за 30 000 долара, Telo може да се окаже без пазарна ниша.
Последвайте ни в Google News