Telo Trucks си осигури 20 млн. долара за производството на градски електрически пикап

Telo Trucks, компанията зад първия компактен електрически пикап, създаден за американските градове, набра 20 милиона долара в кръг на финансиране от Серия А, който надхвърли първоначалните очаквания.

Сред водещите инвеститори са съоснователят на Telo и известен дизайнер Ив Бехар, както и съоснователят на Tesla Марк Тарпенинг. Към тях се присъединяват и други известни имена, включително главният изпълнителен директор на Salesforce Марк Бениоф, E12 Ventures и Nova Threshold.

Стратегия за успех и характеристики на модела

Компанията планира да успее там, където други са се проваляли, като възприема стратегия, фокусирана върху ефективното използване на капитала. Стартъп компанията, основана през 2023 г., няма да инвестира милиарди в изграждането на собствени заводи. Вместо това тя ще разчита на договорно производство, като ще съсредоточи вътрешните си ресурси върху най-критичните компоненти: батерийни пакети, дизайн и инженеринг на безопасността при сблъсък.

Главният изпълнителен директор на Telo, Джейсън Маркс, отбеляза, че целта им е реалистична и устойчива. Той заяви, че ако компанията успее да достави малко над половината от направените 12 000 резервации, може да достигне рентабилност на бройка. Стратегията им е да постигнат печалба при малък обем, а не да преследват годишно производство от 150 000 автомобила.

Моделът Telo MT1 е изцяло електрически минипикап, специално създаден за натоварените градове в САЩ. С размери, сравними с тези на Mini Cooper с две врати, той е изключително лесен за паркиране и маневриране в градска среда.

Компактните размери обаче не трябва да заблуждават. Благодарение на интелигентния си дизайн, MT1 може комфортно да побере петима възрастни и същевременно да предложи товарна платформа с дължина метър и половина, съответстваща на капацитета на много по-големи конвенционални пикапи.

Компанията, базирана в Сан Карлос, Калифорния, вече се радва на сериозен интерес с над 12 000 предварителни поръчки. Те идват от разнообразни клиенти като общини, строителни фирми и куриерски компании, като представляват потенциални приходи от над 600 милиона долара.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации