Tesla доказва, че суровите данни не са всичко срещу новите китайски конкуренти

Въпреки появата на все по-мощни електрически седани, инженерната прецизност на Tesla продължава да бъде решаващ фактор в реални условия. Последните сравнителни тестове показват, че както Model S Plaid, така и Model Y запазват предимството си пред по-нови и на пръв поглед по-впечатляващи съперници от Китай.

Model S Plaid срещу звяра от Нюрбургринг

Xiaomi SU7 Ultra е автомобил с впечатляващи характеристики. Той разполага с три електромотора, които генерират обща мощност от 1548 к.с. и въртящ момент от 1770 Нм. Макар да тежи 2360 кг, моделът постави впечатляващо време на пистата „Нюрбургринг“ – 7:04.957, с което подобри рекорда на Porsche Taycan Turbo GT. Цената му се равнява на около 55 000 британски паунда.

На фона на тези данни, Tesla Model S Plaid изглежда в неизгодна позиция. Неговите три мотора осигуряват 1020 к.с. и 1420 Нм въртящ момент. Макар да е по-лек (2190 кг), неговото официално време на „Нюрбургринг“ е значително по-бавно – 7:25.231. Въпреки това, в поредица от директни състезания, организирани от YouTube канала Carwow, реалността се оказва по-различна.

В девет състезания по драг, по-старият Model S Plaid, представен през септември 2020 г., успява да победи своя по-мощен китайски конкурент няколко пъти. В един от стартовете Xiaomi SU7 Ultra дори достига температурния лимит на батерията си и ограничава мощността, докато Tesla продължава да работи безпроблемно. Това показва, че оптимизацията на задвижването остава ключово предимство за американския производител.

Model Y все още доминира в Европа

Подобна е ситуацията и при по-масовите модели. В тест на разстояние 800 километра (500 мили), проведен от списание What Car?, новият Tesla Model Y е изправен срещу BYD Sealion 7 и MG IM6. Въпреки че на хартия конкурентите предлагат по-голям пробег или значително по-бързо зареждане (близо 400 кВт при MG), в реални условия Model Y се доказва като по-ефективен, по-евтин за експлоатация и по-надежден.

По време на теста BYD почти не успява да достигне до зарядна станция, пристигайки с по-малко оставащ пробег от прогнозирания. MG се представя по-добре, но никога не достига обещаните скорости на зареждане. За разлика от тях, Model Y изчислява прецизно консумацията на енергия и пристига до всяка спирка безпроблемно.

По отношение на ефективността, Model Y консумира средно 19,4 кВтч/100 км, докато MG и BYD регистрират съответно 22,2 и 23,9 кВтч/100 км. Благодарение на мрежата от Supercharger станции, общите разходи за зареждане на Tesla по време на целия преход възлизат на едва 82 паунда, в сравнение със 119 паунда за MG и 130 паунда за BYD. Тестерите от списанието заключават, че въпреки бързия растеж на BYD и впечатляващите технологии на MG, Model Y остава по-добрият избор благодарение на своята стабилност, ефективност и доказана зарядна инфраструктура.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации