Разширяване на пазара и нови функции
Застрахователното подразделение на Tesla стартира през 2019 г. в Калифорния с цел да намали разходите за застраховка на своите клиенти. Разширяването на услугата обаче се случва бавно и не минава без противоречия, като много потребители се оплакват от сериозни затруднения при получаването на обезщетения. Системата „Safety Score“ – инструмент за оценка на шофирането, използван за определяне на премиите – също е обект на критики.
Доскоро Tesla Insurance се предлагаше в 12 американски щата, като последното разширение беше през 2022 г. Сега компанията обяви, че Флорида става 13-ият щат в списъка. Това е пазарът с най-скъпите застраховки в страната и се очаква Tesla да предложи по-изгодни тарифи за шофьори с добри резултати.
Промени в системата за оценка
Наскоро Tesla представи версия 2.2 на своята система „Safety Score“ със значителни промени в отговор на критиките. Най-важната от тях е премахването на събитията от типа „Предупреждение за челен сблъсък“ (FCW) при изчисляването на крайния резултат. Това стана след множество оплаквания и дори съдебни дела от клиенти, които твърдяха, че системата регистрира много фалшиви положителни сигнали, което неоснователно е повишавало застрахователните им премии. Въпреки това „Safety Score“ продължава да използва телеметрични данни, за да наказва агресивното поведение зад волана.
В зависимост от стила на шофиране, изминатото разстояние и времето на пътуване, застрахователните премии могат да варират с до 50% за един и същ автомобил. Това обяснява защо собствениците са били недоволни, когато премиите им са се покачвали заради „фантомни спирания“ и други фалшиви събития, причинени от асистиращите системи на Tesla.
Предстои възможност за оспорване на резултатите
Изглежда, че компанията е обърнала внимание на проблема, тъй като предстояща актуализация ще въведе възможност за оспорване на оценките от „Safety Score“ директно в приложението на Tesla. Тази функция беше забелязана в софтуерния код на приложението от специализиран акаунт в X, който анализира новите версии.
Според откритията, шофьорите ще могат да преглеждат историята на пътуванията си и да избират конкретни маршрути, в които е регистрирано невярно събитие. След това те ще могат да посочат причина за оспорването и да качат файлове, например видео доказателства, в подкрепа на твърденията си. Забелязва се обаче, че вероятно ще има ограничение за броя на оспорванията, така че собствениците ще трябва внимателно да преценяват кои случаи си заслужават.
Възможността за качване на видео доказателства е тясно свързана с последната голяма актуализация, която добави телеметрични данни към записите от бордовата камера. Тази по-богата информация ще предоставя повече детайли за конкретно събитие, включително дали системата за автономно управление (FSD) е била активна, позицията на волана и дали педалът на газта е бил натиснат. В комбинация с новата функция за оспорване, това би трябвало да даде на собствениците повече контрол върху техните застрахователни премии.
Последвайте ни в Google News