Революцията на Tesla в света на електрическите автомобили започна с Model S през 2012 г. Това превърна електрическия седан в най-значимия автомобил не само в гамата на компанията, но и в историята на индустрията. Tesla Model S ще бъде запомнен като моделът, който направи електромобилите социално приемливи и постави началото на масовото им разпространение. Само това е достатъчно, за да му осигури специално място в портфолиото на Tesla.
Историческо значение и пазарен парадокс
Вероятно поради тази причина автомобилният производител отказва да се раздели с модела, въпреки слабите продажби. Освен това Model S все още се произвежда на оригиналната си архитектура, което означава, че разходите за развойна дейност отдавна са изплатени. Tesla може да си позволи да го задържи в производство, дори и като модел с малък обем. Ситуацията обаче е парадоксална, защото ниските продажби не дават стимул за по-сериозно обновяване, а липсата на промени го прави все по-малко привлекателен за купувачите на електрически автомобили.
В резултат на тази тенденция се появиха прогнози, че Tesla може да прекрати производството на Model S и Model X. Въпреки това компанията продължава да опровергава тези очаквания с действията си.
Завръщане на европейския пазар
Tesla вече изтегли двата си луксозни модела от пазарите с десен волан, тъй като производството на различни версии се оказа икономически неоправдано. С оглед на глобалните търговски ограничения, продажбите на Model S и Model X извън САЩ станаха още по-проблематични. Поради тази причина през юли Tesla спря да приема нови поръчки за двата модела в Европа, като предлагаше само автомобили, налични на склад.
Сега обаче Tesla отново продава Model S и Model X на европейските пазари с ляв волан, като добрата новина е, че цените остават непроменени. Model S AWD все още струва 109 990 евро, докато версията Plaid е 119 990 евро. Същевременно Model X AWD започва от 114 990 евро, а Model X Plaid – от 124 990 евро.
Какви са подобренията?
Още по-добрата новина е, че обновените модели обещават да бъдат по-комфортни и по-ефективни. Tesla е променила дизайна на окачването и е въвела нови втулки, което води до по-плавно возене. Звукоизолацията също е подобрена, правейки купето още по-тихо. Друга важна промяна е в ефективността, която позволява на Model S AWD да постигне пробег по цикъла WLTP от 744 км.
Ще привлекат ли тези промени нови купувачи?
Въпреки тези подобрения и запазените цени, остава неясно дали двата модела ще намерят много купувачи. На всеки пазар по света електрическите автомобили с цена над 100 000 долара се продават в незначителни количества. Model S и Model X не се радваха на силно търсене и преди, и е малко вероятно да започнат да се продават масово, само защото са по-тихи или изминават няколко километра повече.
Последвайте ни в Google News