Въпреки че марката на Илон Мъск има две големи фабрики в Съединените щати, по-специално в Калифорния и Тексас, и следователно няма да бъде засегната от тарифната програма от 25%, наложена от администрацията на САЩ, тази мярка може все пак да засегне компанията. Много от нейните компоненти не се произвеждат в страната, което би ги подложило на допълнителна такса. Това ще повиши крайната цена на автомобилите и следователно ще ги направи по-малко конкурентни.

Именно поради тази зависимост от чуждестранни доставчици, самият Мъск заяви преди няколко дни, че “ това ще се отрази на цената на автомобилните части на Tesla, доставяни от други страни.“ Той добави в други изявления, че “ Tesla не е излязла невредима от новите изисквания. Въздействието на митата върху Tesla остава значително.“ Към това се добавя и фактът, че последното поколение на Tesla не се развива технологично толкова бързо, колкото се вижда от моделите на китайските марки, които са основните им конкуренти. Докато европейските производители произвеждат както малки електрически автомобили и превозни средства с двигатели с вътрешно горене, най-важните китайски производители на автомобили са се специализирали в чисто електрически превозни средства, особено за износ в трети страни. Тяхното технологично развитие доведе до ръст на продажбите на китайските марки, които също се възползваха от по- ниските цени, в сравнение с други производители.

Поради всички тези причини Tesla, която до миналата година беше най-големият продавач на електрически автомобили в света, беше детронирана от тази позиция от китайската BYD през последното тримесечие на миналата година. Китайската компания вече беше надминала американската марка преди две години като производител на електрически автомобили, въпреки че в този случай измерването включваше и plug-in хибриди, технология, която не се произвежда от компанията, ръководена от Илон Мъск.

Въпреки че някои анализатори, като Гарет Нелсън от CFRA, цитиран от Bloomberg, посочват в докладите си, че Tesla е „най-малко изложена“ на новите тарифи поради вътрешните си производствени операции, а самият Илон Мъск публикува тази седмица в социалната си мрежа, че неговите модели „са най-произвежданите автомобили в Съединените щати“, реалността изглежда различна. Поне ако анализираме борсовата траектория на стойността на Tesla през последните месеци, която се срина значително

Tesla преживява значителен спад в продажбите на няколко големи пазара по света. Данните за януари и февруари тази година показаха спад на продажбите във Франция, Германия и Китай, които спаднаха съответно с 44%, 76% и 51%.

 

Източник: LA RAZON

, ,

Подобни публикации