Tesla откри най-голямата си Supercharger станция досега

Огромният комплекс със 164 зарядни точки се захранва от слънчева енергия и батерии

Първата фаза от изграждането на най-голямата зарядна станция Supercharger на Tesla в света беше завършена преди осем месеца.

„Нашите прогнози показаха сериозен дефицит на зарядна инфраструктура по коридора Сан Франциско – Лос Анджелис за празничния сезон през 2025 г. и след това, което създаде спешна нужда от повече Supercharger станции. Свързването към стандартната електрическа мрежа нямаше да се случи навреме“, заяви представител на компанията. „Със собствено производство на слънчева енергия и батерии Megapack ние контролираме графика и осигуряваме необходимия капацитет за по-малко от осем месеца от началото на строежа.“

Tesla пусна в експлоатация първите 84 зарядни точки в началото на юли, осем месеца след старта на строителството. Това означава, че изграждането на целия обект е отнело около година.

Комбинацията от соларни панели и батерии е ключова. Възобновяемите енергийни източници са чисти, но производството им е непостоянно. Батериите могат да съхраняват енергия за моментите, в които слънцето не грее.

Компанията е лидер в индустрията по отношение на изграждането на големи обекти с 12 или повече зарядни точки.

Tesla не е единствената компания, която се движи в тази посока. Китайският гигант в производството на електрически автомобили BYD също обяви, че ще има нужда от батерии за своите свръхбързи мегаватови станции, за да допълни мощността от електрическата мрежа. През юни базираният в Сиатъл доставчик на зарядна инфраструктура Electric Era инсталира малка зарядна станция в магазин на Costco само за 54 дни. От компанията заявиха, че това е станало възможно благодарение на локално съхранение на енергия в батерии, което е премахнало нуждата от изчакване за обновяване на мрежата.

Тази тенденция може да се ускори, тъй като операторите на зарядни станции се стремят да доставят повече мощност и да разгръщат мрежите си по-бързо. Освен това променящите се политики и забавянето в растежа на търсенето на електрически автомобили създадоха излишък от батерии в САЩ. Производители като LG Energy Solution и SK On пренасочиха част от производството си от батерии за автомобили към такива за стационарно съхранение на енергия.

Според де Зегер станцията в Лост Хилс технически не е напълно независима от мрежата. В отговор в социалната мрежа X той поясни, че обектът има малка връзка с електропреносната мрежа, която ще се използва предимно за бъдещо разширение. На практика обаче станцията се захранва изцяло от слънчева енергия.

„През почти всеки ден от годината автомобилите се захранват на 100% от слънцето“, заяви той.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации