Автомобилният производител избегна съдебен процес, като сключи извънсъдебно споразумение със семейството на жертва от катастрофа с Model 3 и активен Autopilot от 2019 г. Решението идва само месец преди началото на делото и слага край на четиригодишна съдебна битка.
Подробности за инцидента
През август 2019 г. мъж, управляващ своя Ford Explorer Sport Trac, е ударен отзад от Tesla Model 3, чийто водач е използвал системата Autopilot. Вследствие на удара пикапът губи контрол, преобръща се, а 15-годишният син на водача, който не е бил с предпазен колан, е изхвърлен от автомобила и загива.
Водачът на Tesla, Ромео Ялунг, се е движил със 111 км/ч по магистрала I-880 в Калифорния. Видеозапис от електрическия автомобил показва как водачът на Ford-а, Бенджамин Ескудеро, подава мигач и се престроява в същата лента пред него. Нито Ялунг, нито системата Autopilot, която е била активна в този момент, са намалили скоростта, за да избегнат сблъсъка.
Съдебният процес и неочакваното споразумение
Съдебният иск е бил насочен срещу няколко страни – не само Tesla и Ялунг, но и съпругата му, която е била на пътническата седалка. В продължение на четири години съдия Ребека Еверсън е отказала да прекрати делото и е позволила то да стигне до съдебен процес. Сега, само месец преди неговото начало, Tesla е постигнала споразумение за неоповестена сума.
Това може да изглежда изненадващо, като се има предвид, че досега Tesla има предимно успешен опит в съда по дела, свързани със системите Autopilot или Full Self-Driving (под наблюдение). В почти всички случаи съдиите и съдебните заседатели са приемали, че отговорността за управлението на автомобила е на човека зад волана, а не на компанията. В допълнение, видеото от трагичния инцидент поставя под съмнение вниманието на водача на Tesla.
Стратегически ход след загуба в друг щат
Споразумението обаче идва малко след като съдебни заседатели във Флорида определиха, че Tesla носи 33% отговорност за друг фатален инцидент с Autopilot. В онзи случай водачът на Tesla удря двама души край пътя, признава вината си пред полицията и заявява, че не е бил съсредоточен по време на катастрофата. Въпреки това съдът присъди на ищците обезщетение в размер на милиони долари.
В момента Tesla обжалва това решение, но една нова загуба в съда би могла да бъде много по-вредна. Постигането на споразумение по делото в Калифорния изглежда като стратегически ход за избягване на риска от повторен негативен резултат.
Последвайте ни в Google News