Официални документи, подадени в китайското Министерство на промишлеността и информационните технологии (MIIT), разкриха подробности за два нови електрически автомобила от Tesla. Информацията включва нов вариант на Model 3 с впечатляващ пробег и по-просторна, шестместна версия на популярния кросоувър Model Y. Макар данните за пробега да са теоретични и базирани на оптимистичния китайски тестов цикъл, те очертават нови хоризонти за бъдещите модели на компанията.

Model 3+ поставя нов стандарт за пробег

Най-интересната новост е версия на седана, която вероятно ще носи името „Model 3+“. Според документите, този модел със задно задвижване и един електромотор ще предлага пробег до 830 км с едно зареждане. Тази стойност е измерена по китайския стандарт CLTC, известен със своите оптимистични резултати, но въпреки това превръща автомобила в шампион по пробег в цялата гама на Tesla. За сравнение, досегашният лидер в Китай, Model 3 Long Range AWD, достига до 753 км.

Новият Model 3+ ще бъде оборудван с трикомпонентна литиево-йонна батерия с капацитет 78,4 кВтч, доставена от LG Energy Solution. Самият пакет тежи 448 кг и има енергийна плътност от 175 Втч/кг. Документацията показва също, че вариантът получава и по-мощен електромотор с пикова мощност от 225 кВт, което е значително увеличение спрямо базовия Model 3 със 194 кВт. Собственото тегло на автомобила е 1 760 кг.

Model Y L предлага повече гъвкавост с шест места

За да не остане по-назад, в документите е описан и нов вариант на кросоувъра, наречен „Model Y L“. Неговата най-значима характеристика е новата конфигурация с шест места в интериора, която предлага повече гъвкавост за пътниците в сравнение с настоящите петместни модели в Китай. Този модел с два електромотора и задвижване на четирите колела обещава пробег от 751 км по цикъла CLTC и се захранва от батерия с капацитет 82,0 кВтч, също трикомпонентна и произведена от LG Energy Solution.

Задвижването на Model Y L използва електромотор с мощност 142 кВт за предните колела и по-мощен, 198-киловатов мотор за задните. Батерията на по-големия електромобил тежи 465 кг и има малко по-висока енергийна плътност от тази в новия Model 3 – 176 Втч/кг. По-рано Tesla беше обявила, че шестместната версия на Model Y ще дебютира в Китай тази есен, а появата ѝ в каталога на MIIT подсказва, че премиерата ще се състои по план.

 

, ,

Подобни публикации