Tesla се бори с масов проблем с батериите в Южна Корея

Tesla се сблъска със сериозни проблеми с регулаторите в Южна Корея, след като хиляди собственици на Model 3 и Model Y се оплакаха от дефектни батерии. Засегнати са около 4 500 автомобила, което накара местните власти да заплашат компанията със спиране на държавните субсидии. Производителят се опитва да отстрани проблема в спешен порядък, като над 2 000 електромобила вече са получили нови батерии.

Ключов пазар с нарастващо недоволство

За повечето фенове на Tesla, компанията произвежда най-модерните електрически автомобили с най-новите технологии за батерии. За тези, които се сблъскват с технически проблеми обаче, Tesla все повече изглежда като лош избор. Ситуацията е особено сериозна в Южна Корея, където електромобилите на марката отбелязаха експлозивен ръст в продажбите през последните години. Страната бързо се превърна в третия по обем пазар за Tesla след Китай и САЩ.

Въпреки впечатляващия успех, много собственици се оплакват от проблеми с батериите, които засягат предимно Model 3 и Model Y, произведени през 2021 г. Подобни неизправности обаче са докладвани и от собственици на Model X, както и на по-нови, обновени версии на Model Y. Първият признак за проблем е появата на грешка „BMS_a079“, придружена от съобщението „Невъзможност за зареждане – достигнато е максимално ниво на заряд“.

Причината за проблема и решението на Tesla

Грешката се причинява от дисбаланс в батерията, при който някои клетки се износват по-бързо от други. Повредените клетки могат да прегреят и в някои случаи да се запалят. За да намали риска от пожар, системата за управление на батерията (BMS) ограничава зареждането до 50%. Дори грешката да бъде изчистена от компютъра, основният проблем, който я е причинил, остава.

Единственото решение е подмяната на батерията, която се извършва гаранционно за повечето засегнати автомобили. Tesla предлага гаранция за батерията от 8 години или 160 000 км за Model 3 и Model Y със задно задвижване. Вариантите Long Range и Performance са покрити за 8 години или 192 000 км.

Tesla обаче се бави с намирането на резервни части. Някои собственици са разочаровани, че компанията е заменила батериите им с възстановени пакети. Те се оплакват, че тези батерии осигуряват по-малък пробег и в някои случаи отново показват дефекти след подмяната. Има собственици, чиито батерии са сменяни два, три или дори четири пъти.

Намесата на властите

Оплакванията станаха толкова масови, че местните регулатори заплашиха да спрат държавните субсидии. Заплахата се оказа сериозна, тъй като производителят ускори процеса по отстраняване на проблемите. Нов доклад показва, че над 2 000 автомобила вече са ремонтирани, а Tesla Korea е поискала допълнителни батерии за подмяна от централата си в Северна Америка.

Tesla Korea е осигурила и автомобили под наем за засегнатите собственици, за да сведе до минимум неудобството. В случаите, когато наличните коли са се изчерпали, компанията е сключила партньорства с фирми за отдаване на автомобили под наем. Tesla обаче не е предложила решение за собствениците, които са недоволни от възстановените батерии. Като се има предвид негативният опит с тези пакети, които често използват спасени клетки от други дефектни батерии, корейските клиенти са категорично против тях.

Правителствени служители намекнаха, че подготвят нови мерки, за да гарантират, че клиентите на Tesla „няма да се чувстват притеснени или третирани несправедливо от производителите по време на ремонтния процес“. Това предполага, че Tesla може да бъде принудена да предоставя нови, а не възстановени батерии за всички корейски собственици, засегнати от грешката BMS_a079.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации