И въпреки че продажбите на автомобили в Европейския съюз са спаднали с 1,9% през първите три месеца на годината в сравнение със същия период на 2024 г., регистрациите на изцяло електрически (батерийни) превозни средства са нараснали с 12% до март, според Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).

Регистрацията на 412 997 електрически автомобила през първото тримесечие на годината доведе до пазарен дял от 15,2% на задвижваните с батерии превозни средства в ЕС, в сравнение с 12% преди година, въпреки че това ниво е „все още далеч от очакванията“, подчерта ACEA. През март регистрациите на електрически превозни средства нараснаха със 17,1%, а сред основните пазари в ЕС Испания (+93%), Германия (+35,5%) и Италия (+74,8%) отбелязаха силно увеличение, докато Франция отбеляза спад от 13,9%.

През първото тримесечие продажбите на електрически превозни средства нараснаха с 23,9% на годишна база като цяло, със значителен ръст в Испания (68,9%), Германия (38,9%), Италия (72,5%), Белгия (+29,9%) и Нидерландия (+7,9%), но намаление от 6,6% във Франция.

Въпреки това, в този благоприятен контекст за изцяло електрическа моторизация, Tesla претърпя сериозен удар с 45% спад в продажбите през първото тримесечие, в сравнение със същия период на миналата година, за разлика от 12% увеличение на електрическите превозни средства.

Марката на Илон Мъск продаде 36 167 превозни средства през първото тримесечие на тази година, в сравнение с 65 774 регистрирани бройки преди година. През март Tesla продаде 28 502 автомобила в Европейския съюз, в сравнение с 39 684 през същия месец на 2024 г. Това представлява намаление от 28,2%, което контрастира с 23,9% увеличение на автомобилите, задвижвани от батерии, през третото тримесечие на годината, където продажбите на автомобили спаднаха с 0,2%.

Продажбите на plug-in хибридите се увеличиха с 12,4% през март, а на plug-in хибридите, с 23,9%. Докато през първото тримесечие като цяло са регистрирани с 1,1% повече plug-in хибриди и с 20,7% повече не-plug-in хибриди.

Между януари и март годишният ръст на plug-in хибридите е воден от Франция (+47,5%), Испания (+36,6%), Италия (+15,3%) и Германия (+10,5%). Пазарният дял на хибридите в ЕС е 35,5%, а комбинираният пазарен дял на електрическите и хибридните превозни средства достига 59,2% от новите регистрации в ЕС до март 2025 г., в сравнение с 49,1% през предходната година, според ACEA.

Делът на превозните средства с двигатели с вътрешно горене (дизел и бензин) е спаднал от 48,3% на 38,3% за една година. Между януари и март регистрациите на бензинови автомобили са намалели с 20,6%, като спадът е отчетен на всички основни пазари. Франция (-34,1%), Германия (-26,6%), Италия (-15,8%) и Испания (-9,5%), оставяйки пазарния дял на 28,7% в сравнение с 35,5% предходната година.

Регистрациите на дизелови автомобили са намалели с 27,1%, като сега представляват само 9,5% от пазара на ЕС. Освен това, през март 2025 г. се наблюдава спад от 20,7% при регистрациите на бензинови автомобили и спад от 25,5% при регистрациите на дизелови автомобили, съобщава ACEA.

 

Източник: La Razón

, ,

Подобни публикации