Когато един автомобил съчетава 727 к.с., пробег от 40 км само на ток и багажник с обем 765 литра, става ясно, че дългото очакване за спортно комби от М дивизията си е заслужавало.
Завръщането на спортното комби
Има нещо специално в добавянето на каросерия тип комби към вече впечатляващ спортен седан, което го превръща в нещо далеч по-примамливо. В случая на BMW M5 Touring отговорът се крие в рядко срещаната комбинация от новост, ексклузивност, стил и мощ.
Това е първото М комби, което се предлага официално на редица пазари, включително и в САЩ, където BMW не е продавало комби от модел 2019 г. насам. Събитието е важно за ентусиастите, а заслугата е на Audi и Mercedes-AMG, които поддържаха сегмента на мощните комбита жив достатъчно дълго, за да може и BMW да се включи. Резултатът е автомобил с впечатляващ външен вид, като ъгловатите форми на новото М5 изглеждат значително по-добре в тази версия, отколкото при седана.
Дълъг, нисък и агресивен, M5 Touring с разширените си калници е от онзи тип автомобили, които карат собственика им да се обръща, докато се отдалечава от него на тъмен паркинг.
Хибридна мощ и сериозно тегло
Подобно на последния E-Class комби от AMG, новото M5 Touring се предлага само като плъгин хибрид. За разлика от редовия шестцилиндров двигател на Mercedes, BMW залага на V8 конфигурация, която го превъзхожда значително по мощност. Със своите 727 к.с., генерирани от 4,4-литров V8 с два турбокомпресора и електромотор, M5 Touring не е най-мощното комби на пазара – тази чест принадлежи на електрическото Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo – но със сигурност не страда от липса на тяга.
Тази тяга обаче е необходима, защото M5 е изключително тежък автомобил, независимо от каросерията. По време на тестовете M5 Touring, с тегло от 2 486 кг, ускорява до 100 км/ч за 3,1 секунди. Седан версията, която е с около 104 кг по-лека, постига същото за 0,1 секунди по-бързо, но разликите в динамиката са минимални.
Динамика и комфорт на пътя
Комбито изминава разстоянието от четвърт миля (около 400 метра) за 11,0 секунди, достигайки скорост от 208 км/ч. С опционалния пакет M Driver’s Package, който струва 2 500 долара, максималната скорост се увеличава до 306 км/ч. Хибридното задвижване осигурява тяга като на товарен влак и усещането е, че мощността никога не свършва.
Въпреки че комбито отстъпва леко на седана в тестовете за странично ускорение заради по-високото си тегло, то спира от 112 км/ч и 160 км/ч на малко по-късо разстояние. Тестовият автомобил е бил оборудван с летни гуми Hankook Ventus S1 Evo Z, които предлагат малко по-малко сцепление от алтернативните Michelin Pilot Sport S5.
Няма как да се отрече, че M5 Touring е голям автомобил, но той знае как да се държи на предизвикателен път. Изключително балансиран и стабилен, моделът със задвижване на четирите колела просто зацепва и се изстрелва напред. Возията също е изненадващо комфортна и въпреки че при преминаване през по-големи неравности в купето се усеща лек резонанс, комбито не е твърде сковано за спокойно пътуване по магистрала.
Практичност и интериор
С щедър обем на багажника от 765 литра зад задните седалки, Touring версията превъзхожда седана и дори много спортни SUV автомобили. Този обем нараства до 1 897 литра при сгънати седалки. В този контекст, кой се нуждае от X5 M? Останалата част от интериора е идентична с тази на седана. Дизайнът на таблото е сполучлив, като включва ясни дигитални екрани, ефектно амбиентно осветление и висококачествени материали. Единственият недостатък е, че последната версия на софтуера iDrive има твърде много менюта и подменюта, а настройките на автомобила са прекалено многобройни.
Ефективност в ежедневието
Предвид зашеметяващата динамика на M5 Touring, електрическите възможности на неговото плъгин хибридно задвижване може да изглеждат като второстепенна характеристика. Въпреки това, пробегът от 40 км само на ток е много полезен, ако автомобилът се зарежда редовно. Самият електромотор произвежда 197 к.с., което осигурява адекватно ускорение в изцяло електрически режим. При реален тест на магистрала със скорост 120 км/ч, пробегът на ток достига 47 км, преди бензиновият двигател да се включи. В хибриден режим комбито постига впечатляващия разход от 9,0 л/100 км.
Заключение
Плъгин хибридно комби с над 700 к.с. е наистина уникално предложение на автомобилния пазар. M5 Touring е изключително добре балансиран автомобил с изумителна комбинация от качества, както може да се очаква от модел със стартова цена от над 125 000 долара. Този модел на BMW е невероятно бърз, ангажиращ за шофиране и луксозен, с изключително гъвкаво задвижване, което може да изпълнява много различни роли.
От BMW заявиха, че търсенето на M5 комби надминава това на седана и не е трудно да се разбере защо.
Технически характеристики: BMW M5 Touring (2025 г.)
Тип на автомобила: 5-местно комби с 4 врати, предно разположен двигател, централно разположен електромотор, задвижване на четирите колела.
ЦЕНА (за пазара в САЩ)
Базова/Тествана: 125 275 щ.д. / 140 775 щ.д.
Опции: Включват M Carbon Ceramic спирачки (8500 щ.д.), пакет M Driver’s с ограничител на скоростта до 306 км/ч (2500 щ.д.), пакет Driving Assistance Professional (1700 щ.д.), пакет Executive (1600 щ.д.), M Drive Professional (900 щ.д.) и декоративни елементи от карбон (300 щ.д.).
ЗАДВИЖВАНЕ
Двигател с вътрешно горене: 4.4-литров V-8 с два турбокомпресора и интеркулер, DOHC, 32 клапана, 577 к.с., 750 Нм въртящ момент.
Електромотор: 194 к.с., 280 Нм въртящ момент.
Комбинирана мощност: 717 к.с., 1000 Нм въртящ момент.
Батерия: 15 кВтч литиево-йонна батерия; максимална скорост на зареждане (AC): 11.0 кВ.
Трансмисия: 8-степенна автоматична.
ШАСИ
Окачване (Предно/Задно): многораменно/многораменно.
Спирачки (Предни/Задни): 419 мм вентилирани, перфорирани карбон-керамични дискове / 399 мм вентилирани, перфорирани карбон-керамични дискове.
Гуми: Hankook Ventus S1 Evo Z
Предни: HL285/40ZR-20 (111Y) ★
Задни: HL295/35ZR-21 (110Y) ★
РАЗМЕРИ
Междуосие: 3005 мм
Дължина: 5095 мм
Широчина: 1971 мм
Височина: 1516 мм
Обем за пътници (Преден/Заден): 1557 / 1274 л
Товарен обем (Зад предни/задни седалки): 1897 / 765 л
Собствено тегло: 2486 кг
ДАННИ ОТ ТЕСТОВЕ
Ускорение 0–97 км/ч: 3.1 сек
Ускорение 0–161 км/ч: 6.9 сек
402 метра (1/4 миля): 11.0 сек при 208 км/ч
Максимална скорост (заявена от производителя): 306 км/ч
Спиране (113–0 км/ч): 47 м
Спиране (161–0 км/ч): 95 м
Странично ускорение: 0.92 g
ШУМ В ИНТЕРИОРА
На празен ход: 41 dBA
При пълно ускорение: 79 dBA
При скорост 113 км/ч: 71 dBA
РАЗХОД НА ГОРИВО (ИЗМЕРЕН)
Наблюдаван: 21 MPGe (комбиниран режим)
Извънградско при 120 км/ч (EV/Хибриден режим): 73 MPGe / 9.0 л/100 км
Пробег при 120 км/ч (EV/Хибриден режим): 47 км / 660 км
РАЗХОД НА ГОРИВО (ПО EPA)
Комбиниран/Градски/Извънградски (само на бензин): 18.1 / 21.4 / 13.8 л/100 км
Комбиниран (Бензин + Електричество): 54 MPGe
Пробег само на ток: 40 км
Последвайте ни в Google News