Усещане зад волана: Комфорт преди всичко
Въпреки че ускорението изглежда ненужно бързо за сравнително голям семеен SUV, подобна динамика е полезна при изпреварвания на първокласни пътища. Управляемостта определено е настроена за комфорт, а не за вълнуващи изживявания. Tiggo 9 CSH се справя добре с неравностите по пътя и се усеща стабилен в завоите. Окачването е с меки настройки и макар в менютата да има по-твърди режими, разликата при избора им не е съществена. Автомобилът разполага с независимо окачване на всички колела, което допринася за баланса и предвидимото поведение на пътя. Като цяло, това е достатъчно приятно превозно средство за семейно пътуване, но не и такова, което бихте купили специално заради удоволствието от шофирането.
Реален разход и пробег
Трудно е да се определи точният разход на Tiggo 9 CSH в ежедневно шофиране, тъй като бензиновият и електрическият двигател работят с различен приоритет. Официалните данни сочат разход от около 7 л/100 км, след като батерията се изтощи. С големия си 70-литров резервоар, пробегът само на гориво достига близо 970 км. Според стандарта WLTP, разходът на електроенергия е около 24 кВтч/100 км, което не е особено ефективно. В реални условия може да се очаква по-скоро разход от 31 кВтч/100 км, което би осигурило до 113 км пробег изцяло на ток.
Зареждане и практичност
Ако автомобилът се използва предимно в електрически режим, експлоатацията му ще бъде много евтина. При зареждане у дома, средностатистическият шофьор във Великобритания би могъл да го използва три или дори четири дни, преди да се наложи ново включване в мрежата. Мощността на AC зареждане е само 6,6 кВт, но това няма голямо значение при зареждане през нощта. DC зареждането достига максимум 71 кВт, което не е върхово постижение, но с батерия от 34,46 кВтч са нужни само 18 минути за зареждане от 30 до 80%. Това означава, че има смисъл батерията да се допълва и при по-дълги пътувания. Налична е и функция V2L (Vehicle-to-Load), която позволява захранването на външни уреди.
Цена и пазарно позициониране
Въпреки статута си на флагман, Chery Tiggo 9 CSH се предлага на разумна цена от 43 105 британски лири. Това може да е твърде скъпо за масовия пазар в сравнение с други модели на Chery като Jaecoo 7. Но като се вземат предвид богатото оборудване, динамиката, гъвкавият седемместен интериор и технологиите, моделът все още представлява изгодна сделка. Разбира се, предстои да се види как марката Chery ще запази стойността си на пазара във Великобритания и какво ще бъде нивото на следпродажбеното обслужване.
Последвайте ни в Google News