Тест на Ford Bronco Stroppe за 2025 г.: Почит към легенда от състезанията Baja

Единственият Bronco с V6 двигател и две врати в гамата на Ford цели да припомни на света на офроуда за славните дни на Бил Стропи в състезанията Baja. Но има голяма вероятност повечето собственици на специалното издание Ford Bronco Stroppe за 2025 г. да нямат представа кой е бил той.

Вината за това не е на Стропи, който е бил ключова фигура за състезателните успехи на Ford в пустинята като конструктор през 60-те и 70-те години на миналия век. Роден през 1919 г., неговият апогей е бил преди повече от половин век. Но това няма значение. Дори когато едно име е свързано с голяма слава, както е при Карол Шелби, в един момент връзката с човека се превръща просто в марка. Всички знаем какво означава емблемата Shelby на Mustang, така че какво можем да очакваме от Bronco с името Stroppe?

Визуална почит към състезателното минало

На първо място, автомобилът се отличава с ярка цветова схема. Версията Stroppe отдава почит на своите предци от Baja с четирицветна ливрея: оранжев цвят Code Orange (познат от Raptor) от основата до малко над дръжките на вратите, следван от ивица в бяло Oxford White под твърд таван в синьо Atlas Blue.

Предният капак е в матово черно, за да намалява отблясъците от слънцето по време на бързи пустинни отсечки, а също и да смекчава светлините от табелите на заведенията за бързо хранене. Задната врата също е матово черна, а решетката е в различен нюанс на бялото – Frozen White. Специалното издание Stroppe е лесно разпознаваемо и благодарение на емблемите на калниците, които носят надпис „Stroppe Edition“ заедно с икона на кактус.

Единственият V6 с две врати, но на каква цена?

Що се отнася до специфичните технически подобрения, списъкът е доста кратък. Основната отличителна черта на Stroppe е, че това вече е единственият Bronco с две врати и V6 двигател, който може да бъде закупен. За сравнение, миналата година тази конфигурация се предлагаше за нивата на оборудване Badlands, Wildtrak, Black Diamond и Heritage Edition.

В този смисъл Stroppe е специален, но неговият 2.7-литров V6 двигател с 330 к.с. не представлява огромно предимство пред базовия 2.3-литров четирицилиндров мотор с 300 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч на версията с V6 двигател и 10-степенна автоматична трансмисия отнема 6.3 секунди. В същото време модел с четирицилиндров двигател и ръчна скоростна кутия постига същото за 7.0 секунди. Тази разлика намалява още повече с опционалния пакет на Ford Performance за 850 долара, който изравнява мощността на четирицилиндровия двигател с тази на V6 и подобрява времето за ускорение. Важно е да се отбележи, че четирицилиндровият двигател се предлага със седемстепенна ръчна трансмисия, докато V6 моторът, а оттам и Stroppe, е наличен само с автоматик.

Окачване и оборудване

Stroppe изданието получава подобрено окачване, наречено HOSS 3.0, което включва 2.5-инчови амортисьори Fox с вътрешен байпас, подобни на тези, използвани в първото поколение на F-150 Raptor. Возията е впечатляващо комфортна за толкова висок автомобил с междуосие от 2550 мм. Системата HOSS 3.0 обаче се предлага и за ниво на оборудване Badlands, което е значително по-евтино от Stroppe.

С цена от 77 530 долара, почти всичко в гамата на Bronco, с изключение на Raptor, е по-достъпно от Stroppe. Базов Bronco с две врати и пакет Sasquatch, който включва 35-инчови гуми, повдигнато окачване и заключващи се преден и заден диференциал (елементи, налични и при Stroppe), струва 48 350 долара, но с амортисьори Bilstein.

Разбира се, изданието Stroppe идва с пълно оборудване: аудио система B&O с 12 високоговорителя, 360-градусова камера, адаптивен круиз контрол, подсилена предна броня и стоманени предпазни кори под купето. Включени са също 12-инчов централен сензорен екран, отопляеми предни седалки и отопляем волан. Ако воланът на победоносния Stroppe Bronco от Baja 1000 през 1969 г. е бил отопляем, то е било само от изпотените длани на пилота Род Хол.

Парадоксът на един красив офроудър

По ирония на съдбата, ако някой иска да кара своя Bronco така, както Бил Стропи би го конструирал, почти всяко друго ниво на оборудване би било по-подходящо. При базов модел собственикът не би се притеснявал толкова да го подложи на изпитания в пясъците, а Raptor е създаден специално за екстремен офроуд. Изданието Stroppe е твърде красиво, за да бъде издрано по скалите на Моаб или потопено в дълбоката кал на блатата във Флорида. Да, то е създадено за това, но прогнозата е, че след 30 години най-честото му местообитание ще бъде лъскавата сцена на някой аукцион за колекционерски автомобили.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Прочети още
Предишна/Следваща новина
Подобни публикации