Тест на Mercedes-Benz GLC 350e Hybrid (2025): SUV с изненадващо голям електрически пробег

През 2011 г. на американския пазар се появи първият масов електрически автомобил – Nissan Leaf. Компактният хечбек разполагаше със 107 к.с. и можеше да измине около 117 км с едно зареждане. Въпреки че ранните модели намериха своите почитатели, дори съвременните електромобили с пробег над 480 км все още срещат скептицизъм.

Но какво, ако можехте да изминете дори повече от 120 км изцяло на ток, без да се притеснявате за зареждане след това? И ако вместо малък хечбек с ограничена мощност, можехте да го направите в SUV на Mercedes-Benz с 313 к.с.?

Точно такова е преживяването зад волана на новия Mercedes-Benz GLC 350e за 2025 г. – plug-in хибридна (PHEV) версия на популярния компактен кросоувър на марката. В рамките на едноседмичен тест този автомобил беше подложен на оценка, за да се разкрият всичките му предимства и недостатъци. С начална цена от около 60 000 долара, този икономичен луксозен SUV може да се окаже правилният избор за определен тип клиенти.

Предимствата на plug-in хибрида

GLC 350e не е първият PHEV на пазара. Подобно на други автомобили с такава технология, той разполага с батерия, която може да се зарежда от електрическата мрежа. Същевременно има и бензинов двигател, който се активира при изчерпване на батерията или при нужда от максимална мощност.

Идеята е ежедневните пътувания да се извършват изцяло на ток, а при по-дълги пътешествия да е достатъчно просто да заредите резервоара с гориво за няколко минути, без да търсите зарядна станция.

Както ще стане ясно, GLC 350e се нуждае от бензин по-рядко от всеки друг plug-in хибрид на пазара.

Впечатляващ пробег на ток

Според официалните тестове на EPA, GLC 350e изминава 87 км с едно зареждане. По време на реални изпитания обаче автомобилът надмина тези очаквания и постигна цели 121 км изцяло на електричество. Това означава, че пътуването до работа за почти всеки би могло да се осъществи без да се използва и капка гориво. Според EPA, при средни цени на горивото и тока в САЩ, изминаването на 40 км струва 1,95 долара на ток, в сравнение с 3,75 долара за бензиновия GLC 300.

Когато батерията е изтощена, GLC 350e не е свръхикономичен. Официалният комбиниран разход на гориво е 9,4 л/100 км, когато работи като стандартен хибрид. По време на теста беше постигнат среден разход от 8,4 л/100 км. Това не е лош резултат за луксозен SUV с 313 к.с., но не е и икономичността, която мнозина очакват от хибрид. Изискването за високооктанов бензин също увеличава експлоатационните разходи. Въпреки това, с реален пробег от 121 км на ток (в зависимост от фактори като температура и стил на шофиране), нуждата от зареждане с гориво ще е рядкост.

Зареждането на батерията отнема около три часа със зарядна станция с напрежение 240 волта, каквато може да се инсталира в гараж или да се намери на обществени места. Дори стандартен домашен контакт може да зареди напълно автомобила за около осем часа, което позволява пълно зареждане през нощта. Възможно е и бързо зареждане на DC станция за около 30 минути, макар че цената често е сравнима с тази на бензина.

Дизайн на класически Mercedes

Mercedes получи известни критики за дизайна на своите изцяло електрически модели, които често приличат на футуристични капсули, а не на традиционни автомобили на марката. За разлика от тях, GLC 350e е визуално идентичен с бензиновия си събрат. Хибридната версия е новост за тази година и се присъединява към поколението на GLC, дебютирало през 2023 г.

Моделът има по-меки линии, които го отличават от конкурентите с по-агресивен дизайн. Силуетът му е по-изправен в сравнение с повечето електромобили на Mercedes. Предният капак е ясно разграничен от челното стъкло, а фаровете – от радиаторната решетка. Това е класическият луксозен дизайн, който феновете на марката харесват от години, и GLC 350e не се отклонява от него. Тестовият автомобил е оборудван с пакета AMG Line, който включва по-спортни джанти и по-малко хромирани елементи.

Сравнение с конкуренцията и алтернативи

Модели като Lincoln Corsair и Lexus NX имат по-нисък разход на гориво след изчерпване на батерията, но Mercedes позволява по-дълго шофиране без бензин.

Струва си да се отбележи, че Mercedes предлага и PHEV версия на по-големия и луксозен SUV GLE. За клиентите, които харесват концепцията на GLC 350e, но се нуждаят от повече пространство и по-комфортно возене, GLE 450e е добра алтернатива с начална цена от над 72 000 долара.

Заключение: Автомобил за специфичен тип клиенти

Много собственици на Mercedes са доволни да плащат за бензин, за да получат страхотен за управление и безпроблемен луксозен автомобил. И макар електрическите модели на марката да не постигнаха огромен пазарен успех, тяхното мигновено и тихо ускорение също спечели своите привърженици.

Mercedes-Benz GLC 350e за 2025 г. е насочен към по-специфична аудитория. Това е автомобил за човек, който иска визията и усещането на Mercedes, готов е да плати повече за възможността да шофира на ток, но все още не е убеден да премине към изцяло електрически модел и не се притеснява от управление с известни компромиси.

Ако този профил описва вас, тогава имате късмет. GLC 350e предлага водещ в класа си официален пробег на ток и дори го надминава значително в реални условия. Всичко това е съчетано с много от класическите предимства на марката. Все пак, препоръчително е да направите тест драйв преди покупка.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации