Honda представи настоящия Civic Hybrid преди малко повече от година, но компанията вече работи по неговия наследник. Наскоро имахме възможност да управляваме прототип с хибридното задвижване от следващо поколение, което се разработва за моделите от среден клас на марката. Автомобилът беше с плътен камуфлаж и от Honda не потвърдиха за кой точно модел става дума, но ние разпознаваме Honda Civic, когато видим такъв. С камуфлаж или не, уверени сме, че управляваният прототип е фейслифт версията на Civic Hybrid. Ето какво да очакваме от следващото поколение компактни автомобили на Honda.
Обновен интериор
Honda няма да положи всички тези усилия за обновяване на задвижването на Civic, само за да рискува продажбите заради остарял интериор. Не можем да разкрием всичко за новия салон, тъй като беше покрит с толкова много плат, че беше трудно да се види каквото и да е. Въпреки това успяхме да забележим поне две важни промени.
Няма как да се скрие огромен екран, монтиран на таблото, а нашият прототип имаше точно такъв. Дисплеят изглеждаше с хоризонтална ориентация и можем да предположим, че диагоналът му е поне 15 инча, докато настоящият Civic достига максимум 9,0 инча. Освен това скоростният лост вече не е на централната конзола, а е преместен на кормилната колона, подобно на решението при някои модели на GM.
Модернизиран хардуер
Новото хибридно задвижване е сходно по дизайн с настоящата 2,0-литрова хибридна система на Honda. Производителят пази повечето детайли в тайна, но е ясно, че както двигателят с вътрешно горене, така и електрическата част са нови. Това означава нов 2,0-литров четирицилиндров двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, с директно впръскване и нова охладителна система. Отвъд това информацията е оскъдна.
За щастие, имаме малко повече данни за електрическите компоненти. От представената информация става ясно, че електрическият задвижващ модул вече много прилича на тези в Accord и CR-V. При него тяговият и генериращият електромотор са монтирани паралелно един до друг, а не последователно, както е в сегашния Civic Hybrid. Както и преди, при ниско натоварване и движение с магистрална скорост, 2,0-литровият двигател ще се свързва директно с колелата чрез съединител.
От Honda съобщават, че както тяговият, така и генериращият електромотор са нови и по-компактни отпреди. Компанията отбелязва също, че в задвижващия модул не се използват редкоземни метали. Батерията също е напълно нова и отново е разположена под задната седалка. Според Honda новата батерия ще се използва както в компактните, така и в средния клас модели, което ще помогне за намаляване на разходите. Не е известно дали общата системна мощност ще надхвърли сегашните 200 к.с. и 315 Нм въртящ момент. От Honda твърдят, че новата система е значително по-лека, а в комбинация с олекотяването на платформата, общото намаление на масата е между 80 и 90 кг.
Как се усеща зад волана?
Точно толкова добре, колкото бихте очаквали. Управлявахме прототипа на тестовата писта на Honda „Точиги“ близо до Уцуномия, Япония. Видимостта от мястото на водача беше отлична, а намирането на удобна позиция за седене беше лесно. Асфалтът на пистата е твърде гладък, за да се направи реална оценка на возията, но в завоите нямаше значително накланяне на каросерията.
Ускорението от място е пъргаво благодарение на директното задвижване и макар тестовото трасе да беше твърде късо, за да се използва пълният потенциал на автомобила, достигането на магистрални скорости ставаше без особени усилия.
Последвайте ни в Google News