Може ли този луксозен SUV с V8 двигател да оправдае мястото си?
Твърде тежък, определено по-голям от необходимото и по-мощен, отколкото някога ще е нужно, Range Rover Sport е автомобил, който обичаме да мразим, но тайно мнозина биха искали да притежават. Или вече го правят.
Въпреки впечатляващите си характеристики на хартия, тези автомобили не са истински спортни машини, които да заменят утвърдените норми. Това не са колите, за които ставаме рано сутрин, за да шофираме просто за удоволствие. Тяхното представяне на писта се ограничава до тегленето на нещо леко до състезателното трасе. Вълнуващи, ангажиращи и спортни – те не са. Полезни? Определено. Но същото важи и за едно Audi RS6.
Тогава защо? Защо да добавяме автомобил, който противоречи на всичко, в което вярваме? Защото хората ги купуват с хиляди, включително и много наши читатели. В свят, където съществуването им е поставено под въпрос повече от всякога (Париж наскоро въведе допълнителна такса за паркиране според теглото), те трябва да работят по-усърдно от всякога, за да оправдаят мястото си по пътищата. Нашият план е да разберем дали Sport все още може да го направи.
Ново сърце от Мюнхен
Нашият P530 разполага с достатъчно силни оръжия, за да се справи с предизвикателството. По-мекият му дизайн цели да намали визуалното му присъствие на пътя, въпреки че все още се извисява над почти всичко, освен Ford Ranger Raptor. Това налага въздушното окачване да бъде настроено на най-ниското си ниво, за да могат по-ниските хора да се качват и слизат без усилие.
Гамата на RR Sport предлага изобилие от дизелови и бензинови двигатели, някои с mild-hybrid технология, други – plug-in хибриди. В нашия случай обаче няма нищо друго освен осем цилиндъра, два турбокомпресора и 523 к.с., доставени от двигателното подразделение на BMW. JLR почти намери нов дом за всичките си стари V8 двигатели с компресор и се обърна към Мюнхен за техен заместник. Новият 4.4-литров агрегат е по-рафиниран, по-тих, с по-добри реакции и по-подходящ за луксозната същност на Sport в сравнение с отиващия си мотор.
Разбира се, той обича да си пийва: средният ни разход досега е малко по-висок от този на Aston Martin DBX707 с двигател на AMG, като се движи около 12.7 л/100 км.
Реалността зад волана
Разбира се, има много тегло за теглене – над 2300 кг според Range Rover (ще го претеглим на нашите везни, за да получим точна цифра), което обяснява апетита му за бензин. И все пак, въпреки тази маса, е направено толкова много по отношение на развитието на шасито и инженерните системи, че теглото му става забележимо и леко предизвикателство само когато се увлечете и започнете да шофирате малко по-агресивно. Поредица от резки спирания може да удължи хода на спирачния педал, а ъгълът на завиване е ограничен от възможностите на стандартните всесезонни гуми Pirelli.
Откакто пристигна, нашият автомобил не е имал и миг почивка. Откакто ключът за него се озова на бюрото ми, неговият V8 почти не е имал време да изстине, прекарвайки безкрайни дни по магистрали, преминавайки през наводнения и тествайки до краен предел способностите на JLR да се справя с бордюри благодарение на пандемията от дупки по пътищата.
Освен това той превози член на семейството в чужбина и пренесе всяко песъчинка от плажа по Нова година, благодарение на кучето. И докато сърцето ми на автомобилен ентусиаст казва, че не трябва да се възхищавам на Sport толкова много, разумната ми бащинска страна ми подсказва, че малко други автомобили от по-нисък клас биха се справили със зимата с такова съчетание от лукс и издръжливост.
Сега, когато времето се подобрява, Sport е изправен пред съвсем различна задача – такава, която може би прави много от основните му предимства потенциално излишни. Наводненията отстъпват, както и зимните утрини и мрачните нощи, заменени от сухи, приканващи пътища и по-дълги дни, в които да им се наслаждаваме. А с тях идва и изкушението да вземеш кола, която те кани да шофираш повече.
Данни от теста до момента
Към днешна дата автомобилът е изминал общо 13 663 км, от които 9696 км са в рамките на този тест. Средният разход на гориво остава 12.7 л/100 км, а цената на тествания модел е 119 675 британски лири. До момента не са регистрирани никакви непредвидени разходи.
Последвайте ни в Google News