След кратко прекъсване, 5,7-литровият V8 двигател, заедно с целия си характерен чар, се завръща в пълноразмерния пикап Ram 1500 за модел 2026 г.

Въпреки че Ram се отдели от Dodge преди близо две десетилетия, хората все още свързват двете марки. Според Google Trends, през последната година повече потребители са търсили „Dodge Ram“, отколкото „Ram 1500“. Всеки добър маркетинг специалист знае, че подобна разпознаваемост на марката трябва да се поддържа, а не да се изоставя. Ram обаче е упорита марка и изглежда не се интересува особено какво търсят хората в Google.

Когато обаче става дума за задвижващи агрегати, Ram предприеха нехарактерна стъпка и признаха своя грешка.

Точно така: от Ram си признаха, че премахването на 5,7-литровия Hemi V8 от пълноразмерния пикап 1500 за модел 2025 г. е било погрешно решение. За да поправят това, осемцилиндровият двигател е възроден за модел 2026 г. и вече ще се предлага успоредно с 3,0-литровия редови шестцилиндров двигател Hurricane с два турбокомпресора, който на практика го замени.

Не е изненадващо, че Ram не са направили твърде много промени по 5,7-литровия Hemi за неговото завръщане през 2026 г. V8 двигателят генерира същите 395 к.с. и 556 Нм въртящ момент, както и при модела от 2024 г. Той отново е съчетан със същата осемстепенна автоматична трансмисия и се предлага със същите три предавателни числа на диференциала. За щастие, можем да потвърдим, че характерният чар на Hemi също е стандартно оборудване.

Интегрирането на Hemi под капака

Въпреки че Hemi отсъстваше само за една моделна година, инженерите на Ram подчертават, че връщането му не е било просто механично сглобяване. Екипът е поел задачата да конфигурира, калибрира и валидира 13 различни модула, които свързват двигателя с новата електрическа архитектура, въведена в пълноразмерния пикап миналата година. Фактът, че нищо в електрониката на задвижването не ни направи впечатление по време на теста, ни кара да вярваме, че тази сложна операция е била успешна.

На хартия Hemi изглежда като стъпка назад. В сравнение с 3,0-литровия редови шестцилиндров двигател, 5,7-литровият V8 има между 25 и 145 к.с. по-малко. Hemi отстъпва и по въртящ момент и на двата варианта на Hurricane – стандартния и този с висока мощност. Ако чистата производителност е това, което търсите, по-добре е да се придържате към Hurricane. Нашите собствени тестови данни подкрепят това твърдение: Ram 1500 4×4 с Hemi, тежащ 2535 кг, се нуждаеше от 6,0 секунди, за да достигне 100 км/ч, докато модел 2025 г. със стандартния Hurricane постигна същото за едва 4,9 секунди, въпреки че беше със 70 кг по-тежък.

Историята е почти същата и когато става въпрос за теглене. Hemi не предлага съществено предимство в капацитета за теглене пред Hurricane. С кабина Crew Cab и стандартна товарна платформа, правилно оборудван 1500 със задно задвижване и двигател Hurricane може да тегли до 5210 кг. Ако Hurricane бъде добавен към Ram 1500 със задно задвижване, по-малка кабина Quad Cab и удължена товарна платформа, редовият шестцилиндров двигател може да тегли до 5265 кг.

Предимството на Hemi

Числата обаче не са всичко, а изборът на Hemi добавя нещо, което липсва при шестцилиндровия двигател с два турбокомпресора: характер. Това се проявява по два начина.

Първият е свързан със звука. Независимо дали работи на празен ход, или реве с пълна сила към прекъсвача на 5800 об/мин, V8 двигателят звучи абсолютно заплашително. Част от този звуков профил се дължи на стандартната вече двойна изпускателна система от пакета GT за модел 2024 г. При пълно натоварване Hemi изпълва купето с внушителните 81 децибела – с 10 повече от най-шумния Ram 1500 с двигател Hurricane, който е преминавал през тестове. За сравнение, обикновена прахосмукачка генерира около 70 децибела, а кухненска мелачка – около 80. Разликата не е никак малка.

Вторият начин е свързан с усещането. Макар Hemi и стандартният Hurricane да имат еднакъв таван на оборотите, редовият шестцилиндров двигател предлага крива на въртящия момент, подобна на дизелов агрегат, която е лишена от всякаква драматичност. Въртящият момент при Hurricane идва силно в ниските обороти, но след като стрелката на оборотомера премине 5000 об/мин, тягата осезаемо намалява. Hemi, от друга страна, създава усещането, че иска да се развърта до безкрай. Тази характеристика се усеща и на пътя – оборудваният с Hemi Ram 1500 модел 2026 г. се нуждаеше от 3,2 секунди за ускорение от 48 до 80 км/ч, което е идентично с времето на дългосрочно тествания Ram 1500 модел 2025 г. с по-мощната версия на Hurricane.

Все същият отличен пикап

Като оставим настрана драматизма, останалата част от преживяването зад волана на Ram е на практика същата, независимо от двигателя под капака. Подобно на своите шестцилиндрови събратя, осемцилиндровият 1500 притежава леко и линейно управление, комфортна возия и изненадващо контролирани движения на каросерията за автомобил с такъв размер. Оборудван с всесезонни гуми Bridgestone Alenza Dueler H/L на 20-инчови джанти, тестовият пикап с Hemi постигна странично ускорение от 0,76 g, или с 0,01 g повече от шестцилиндров 1500 с 22-инчови джанти и гуми Pirelli Scorpion Verde All Season. Въпреки че е със 174 кг по-лек, Ram с Hemi се нуждаеше от 61,5 метра за спиране от 113 км/ч, което е с 2,4 метра повече от пикапа с редови шестцилиндров двигател и гуми Pirelli.

Все пак има няколко неща, които предизвикват въпроси. Най-забележителното е цената от 1200 долара, която Ram изисква за Hemi спрямо стандартния двигател Hurricane, който сам по себе си добавя 1695 долара към сметката спрямо базовия V6. Като се има предвид по-ниската мощност на V8 спрямо редовия шестцилиндров двигател, Ram буквално таксува повече за по-малко. При избор на Hemi вместо по-мощния Hurricane няма допълнително оскъпяване. За съжаление, купувачите на версиите 1500 RHO и Tungsten са ограничени до Hurricane, тъй като Ram не предлага тези нива на оборудване с V8 двигател.

Другата основна критика е свързана с емблемата, поставена на предните калници на моделите с Hemi. Самият дизайн, изобразяващ глава на овен с тяло на V8 двигател, изглежда страхотно. Проблемът е в името: „Symbol of Protest“ (Символ на протест). Срещу какво точно протестират шофьорите на 1500 V8? Срещу по-евтин и по-производителен двигател?

Дали това е символичен протест срещу тенденцията за премахване на големите двигатели? Въпросът е объркващ, особено като се има предвид, че Hemi вече има одобрението на Агенцията за опазване на околната среда (EPA).

Независимо от всичко, решението за възраждане на модела 1500 с двигател Hemi е новина, която посрещаме с отворени обятия. Може би няма много логика да се харчат допълнително пари за двигател, който не е толкова мощен, колкото неговия наследник. Но нещата невинаги трябва да имат смисъл. С или без мощността на новия двигател Hurricane, Ram 1500 за 2026 г. с Hemi V8 ни напомня, че един страхотен продукт може да надделее над малко неразумност.

Технически характеристики

2026 Ram 1500 Big Horn Crew Cab 4×4
Тип на автомобила: пикап с 4 врати и 5 места, с предно разположен двигател и задно/двойно задвижване

ЦЕНА
Базова/Тествана: 54 575 долара/63 820 долара
Опции: 5,7-литров V8 Hemi (2895 долара); пакет оборудване Big Horn ниво 2 (20-инчови гуми 275/55R-20, климатик с двузонов контрол, отопляеми предни седалки и волан, Uconnect 5 Nav с 12,0-инчов сензорен екран, ел. шофьорска седалка с 2-посочна лумбална опора, задна седалка 60/40 със сгъваем подлакътник, заден ел. плъзгащ се прозорец) за 2770 долара; пакет Night Edition (20-инчови алуминиеви джанти, диференциал с ограничено приплъзване, брони в цвета на купето) за 1495 долара; пакет за товарния отсек (защитно покритие, осветление, 115V контакт, регулируеми куки за товари, сгъваемо стъпало) за 945 долара; трикомпонентно покривало за товарния леген за 550 долара; контролер за спирачки на ремарке за 295 долара; металик боя Forged Blue за 295 долара

ДВИГАТЕЛ
V-образен 8-цилиндров двигател с 16 клапана, долен разпределителен вал и повдигащи пръти, чугунен блок и алуминиеви глави, многоточково впръскване на горивото
Работен обем: 5654 куб. см
Мощност: 395 к.с. при 5600 об/мин
Въртящ момент: 556 Нм при 3950 об/мин

ТРАНСМИСИЯ
8-степенна автоматична

ШАСИ
Окачване, предно/задно: двойни носачи/цял заден мост
Спирачки, предни/задни: 378-мм вентилиран диск/376-мм вентилиран диск
Гуми: Bridgestone Alenza Dueler H/L, 275/55R-20 113T M+S

ДАННИ ОТ ТЕСТОВЕ
Ускорение 0–97 км/ч: 6,0 сек
1/4 миля (402 м): 14,5 сек при 156 км/ч
Ускорение 0–161 км/ч: 15,6 сек
Резултатите по-горе не включват времето за първоначално потегляне (rollout) от 0,2 секунди.
Ускорение в движение, 8–97 км/ч: 6,5 сек
Еластичност, 48–80 км/ч: 3,2 сек
Еластичност, 80–113 км/ч: 4,1 сек
Максимална скорост (електронно ограничена): 169 км/ч
Спиране, 113–0 км/ч: 61,6 м
Странично ускорение: 0,76 g

Ниво на шум в купето
На празен ход: 38 dBA
При пълно ускорение: 81 dBA
При скорост 113 км/ч: 67 dBA

РАЗХОД НА ГОРИВО (ДАННИ ОТ ТЕСТА)
Наблюдаван: 14,7 л/100 км

РАЗХОД НА ГОРИВО (ПО EPA)
Комбиниран/Градски/Извънградски: 13,1/14,7/11,8 л/100 км

, ,

Подобни публикации