Thomas Built Buses представи електрическия училищен автобус Wattson

Производителят на електрически училищни автобуси Thomas Built Buses (TBB) представи своя първи модел от тип D – Saf-T-Liner eHDX2 Wattson. Автобусите от тип D, известни като „транзитен стил“, са най-големите в индустрията и се отличават с плоска предна част, голям капацитет на седящите места и отлична видимост за шофьорите.

Създаден върху доказаната платформа HDX2 на Thomas Built, новият Wattson е предназначен за райони, готови да направят следващата стъпка към преминаване на електричество. Моделът използва дългогодишния опит на компанията в производството на електрически превозни средства и обратната връзка от клиенти, за да предостави решение, проектирано за дългосрочно планиране на автопаркове.

Ти Джей Рийд, президент и главен изпълнителен директор на Daimler Truck Specialty Vehicles, заяви, че Wattson представлява следващата стъпка на компанията в електрическото задвижване. Той добави, че според тях най-добрите електрически решения са тези, които се усещат познати, вписват се лесно в автопарка и са създадени да издържат дълго.

Wattson се задвижва от електрическата ос 14Xe на Accelera – същата система, използвана и в модела Jouley Gen 2. Интегрираната ос съчетава двигателя, скоростната кутия и силовата електроника в един компактен модул. Това води до по-плавно пътно поведение и по-малко механични части, което означава по-лесна поддръжка и по-малко прекъсвания на експлоатацията.

Технически характеристики

  • Капацитет на батерията: 246 кВтч
  • Прогнозен пробег: до 240 км
  • Зареждане: Стандартно SAE CCS1; 2–3 часа на станция за бързо зареждане с постоянен ток (минимум 60 кВт); системата поддържа V2G (Vehicle-to-Grid); опционално AC/DC SAE J1772 CCS1 зареждане с бордово зарядно устройство от 20 кВт за допълнителна гъвкавост
  • Мощност на зареждане: 20 кВт (AC); 120 кВт (DC)
  • Мощност и въртящ момент: 295 к.с. максимална мощност; 1017 Нм въртящ момент
  • Двустепенна трансмисия
  • Система за течно охлаждане на батерията

Допълнителни характеристики

  • Междуосие: 7036 мм
  • LCD приборно табло, предоставящо данни за автомобила и диагностика в реално време
  • Опционални багажни отделения с дължина 175 см за автобуси с двойно предназначение
  • Стандартен заден порт за зареждане, с опция за предно разположен порт

Джеф Алън, старши вицепрезидент по операциите и специализираните превозни средства в DTNA, коментира, че Wattson демонстрира силата на Daimler Truck Specialty Vehicles. Според него, от дизайна до производството, екипите на Thomas Built Buses и в цялата мрежа на DTNA са обединени, за да подкрепят нуждите на клиентите, независимо кое задвижване изберат.

Рийд добави, че компанията осъзнава, че преминаването към електрически превозни средства може да изглежда като голяма стъпка. С Wattson обаче те улесняват тази стъпка, като предоставят на клиентите си познато решение от тип D, на което вече имат доверие, но в електрически вариант.

Поръчките за Wattson ще стартират до края на 2025 г., а първите доставки са планирани за края на 2026 г.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации