Тишината на саваната: Електрически Land Rover Defender променя правилата на сафарито

Луксозната кенийска сафари ложа Sarara реши да замени дизеловите двигатели на своите изпитани всъдеходи Land Rover Defender с електрическо задвижване. Проектът е реализиран от британските специалисти Electrogenic, известни с работата си по електрическия Rolls-Royce на актьора Джейсън Момоа. Освен че прави автомобилите напълно безшумни, тази промяна позволява на сафари туровете да се провеждат целогодишно.

В суровия планински масив Матюс в Северна Кения, където прашни пътеки се вият сред стада слонове, най-шумното нещо по време на сафари не би трябвало да бъде автомобилът. Години наред обаче верните, но уморени дизелови Land Rover Defender на ложата Sarara са огласяли саваната със своя грохот – надеждни и практични, но дискретни колкото генератор в библиотека.

Сега, благодарение на базираните в Оксфорд специалисти по преобразуване на автомобили в електрически Electrogenic, тези стари бойни коне получиха нов живот. Внезапно сафаритата в Sarara звучат повече като природонаучни филми, отколкото като строителни площадки.

Какво ги задвижва?

Два от всъдеходите Defender на Sarara са оборудвани с комплекта E62 на Electrogenic. Той включва батерия с капацитет 62 кВтч, монтирана под предния капак, и електромотор с водно охлаждане с мощност 163 к.с. (120 кВт). Това осигурява реален пробег от 193 км при смесено шофиране по пътища и над 258 км извън пътя.

Третият Land Rover е получил по-мощния комплект E93, който разполага с батерия от 93 кВтч и електромотор с мощност 204 к.с. (150 кВт). При него реалният пробег достига около 240 км по пътища и над 320 км в условия на офроуд. И трите всъдехода поддържат зареждане с променлив ток до 6,6 кВт, както и бързо зареждане със CCS стандарт, което пълни батерията от 62 кВтч за 50 минути.

Компанията Electrogenic вече има сериозен опит в тази сфера. Това са същите специалисти, към които холивудската звезда Джейсън Момоа се обърна, за да превърне своя Rolls-Royce Phantom II от 1929 г. в безшумен електрически автомобил.

За проекта в Sarara екипът е доставил своите готови за монтаж комплекти за електрическо задвижване, проектирани за лесно инсталиране. Местни механици са били обучени да извършат трансплантацията, като трите всъдехода Defender са били преобразувани само за две седмици.

Тишината, която спасява сезона

На пръв поглед основната мотивация е била чисто практическа. По време на дъждовния сезон в Кения пътищата в резервата с площ 344 000 хектара се превръщат в кални ями, което прави доставките на дизелово гориво почти невъзможни. В миналото Sarara е трябвало да преустановява дейността си, когато цистерните с гориво не са успявали да пристигнат. С новите електрически Defender, които се зареждат от слънчева енергия, произведена на място, лагерът вече може да работи целогодишно.

Истинската магия обаче се случва сред дивата природа. С безшумните си двигатели и нулеви емисии, електрифицираните всъдеходи позволяват на водачите да се приближават до животните, без да ги безпокоят и без да нарушават изживяването на гостите.

Електрическите автомобили са не само по-екологични, но и по-способни извън пътя. Незабавният въртящ момент помага на всъдеходите да изкачват хлъзгави наклони, докато регенеративното спиране действа като естествен контрол при спускане. Автомобилите запазват оригиналната си раздатъчна кутия и понижаващи предавки, така че проходимостта им не е компрометирана.

Екипът на Sarara е останал толкова доволен от проекта, че ложата вече е официален инсталатор на Electrogenic, готов да помогне за електрифицирането и на други всъдеходи в Африка.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации