Компанията TomTom обяви, че е картографирала над два милиона точки за зареждане на електрически автомобили. Фокусът на този етап обаче се измества от чистото количество към предоставянето на точни, проверени и глобално достъпни данни за инфраструктурата.
През декември 2024 г. TomTom регистрира своята двумилионна зарядна точка. Сега компанията акцентира върху това постижение не заради самото число, а защото то бележи преломен момент – преход от просто броене на зарядни станции към гарантиране, че правилните от тях са картографирани, валидирани и достъпни в световен мащаб.
Към сигурност при зареждането
При конвенционалните автомобили намаляващото гориво рядко предизвиква притеснение поради изобилието от бензиностанции. Ситуацията обаче е различна за шофьорите на електромобили, чието спокойствие зависи силно от прецизността на навигационните системи в автомобила.
Мисията на TomTom е ясна: да направи зареждането на електромобил също толкова надеждно, колкото и зареждането с традиционно гориво. Мануела Локарно Аджайи, старши вицепрезидент по продуктово инженерство в компанията, заяви, че целта им е да направят всяко пътуване с електрически автомобил безпроблемно.
Тя добави, че картографирането на над два милиона зарядни точки демонстрира подкрепата им за автомобилните производители и партньори в разширяването на услугите за електромобили и оформянето на бъдещето на транспорта с нулеви емисии. Постигането на тази цел изисква повече от сурови данни – необходима е точна, актуална и персонализирана карта, която отчита съвместимостта, цените, скоростта на зареждане и разликите между местните оператори.
Картографиране за глобалния пазар на електромобили
Въпреки че Китай е лидер в производството на електромобили, и други региони бързо навлизат в този сектор. През 2024 г. в Непал 76% от продадените автомобили са били електрически, а държави като Шри Ланка, Джибути и Етиопия също отбелязват ръст във вноса на такива превозни средства.
TomTom разширява навигационното си покритие към тези нововъзникващи пазари. Освен Северна Америка и Европа, компанията се фокусира върху региони като Южна Азия, Югоизточна Азия и Океания, които често са пренебрегвани от други глобални компании за събиране на данни. Това разширяване се осъществява чрез допълване на глобалните информационни потоци с данни от местни екипи, които проверяват информацията на място и гарантират, че тези пазари получават адекватна поддръжка.
Дрю Мийхан, старши продуктов мениджър за електромобили в TomTom, обясни, че целта им е да покрият възможно най-много региони, защото всички клиенти заслужават добро изживяване. Според него стратегията на компанията е не просто да приема наличната информация, а активно да търси най-добрия начин за събиране на данни, дори ако това означава преодоляване на трудности.
Проверка на качеството и навигационна основа
От картографираните 2,1 милиона точки само тези, които отговарят на строгите критерии за качество на TomTom, се показват на активните карти. Точките се верифицират чрез щателни проверки, включително кръстосани препратки и премахване на дубликати, а понякога се налага и валидиране на място от местни екипи.
В момента 220 000 зарядни точки остават в процес на предварителна проверка, като всяка от тях очаква своя процес на валидация. Този строг подход предотвратява включването на ненадеждни данни, които биха могли да подкопаят доверието на потребителите.
Данните за електромобили на TomTom са част от платформата Orbis Maps, която позволява на автомобилните производители да интегрират свои собствени масиви от данни от различни оператори на зарядни станции. Стандарти като Open Charge Point Interface (OCPI) улесняват обединяването на публични и частни информационни слоеве, като същевременно се запазват договорните права.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

