Австралийското подразделение на Toyota съобщи, че би могло да продаде значително повече автомобили, но не успява да си осигури достатъчно доставки, за да отговори на силното пазарно търсене. В резултат на това най-голямата автомобилна марка в страната очаква спад в продажбите си за тази година.
Японският производител е на върха на австралийските класации по продажби всяка година от 2008 г. насам. През миналата година компанията постави исторически рекорд с 241 296 продадени автомобила – повече от два пъти над обема на втория в подреждането, Ford.
Шон Ханли, вицепрезидент по продажбите, маркетинга и франчайз операциите в Toyota Australia, потвърди предишните прогнози на компанията и заяви, че очаква по-слаб резултат за марката през тази година.
Силно търсене, ограничен производствен капацитет
Според официалната статистика VFACTS, продажбите на Toyota в Австралия са намалели с 1,2% до август тази година. Данните се публикуват месечно от Федералната камара на автомобилната индустрия (FCAI) и обхващат повечето марки, макар и с някои изключения като Tesla, Polestar, Cadillac, GMC и други.
„Търсенето при нас е силно; все още смятам, че ще продадем доста над 220 000 автомобила тази година. Честно казано, можехме да постигнем и много повече, ако разполагахме с всички коли“, заяви Ханли.
„Единствената причина за спада в продажбите е производственият капацитет – към момента не можем да отговорим на пълното търсене. Нямаме огромни срокове за изчакване, но имаме натрупани поръчки, особено за някои от хибридните ни варианти“, добави той.
От Toyota уточняват, че времето за изчакване за най-продаваните модели, като пикапа HiLux и SUV-то от среден клас RAV4, обикновено е между три и шест месеца. Нови поколения на двата модела се очакват в местните шоуруми през 2026 г.
Очаква се сроковете за доставка на популярния LandCruiser 70 Series също да се удължат през 2026 г. заради временно спиране на производството с цел модернизация на модела за покриване на емисионните норми Euro 6d.
Статистиката не отразява реалния интерес
„Това, което не се вижда в данните на VFACTS, е обемът на новите поръчки“, обясни Ханли. „Статистиката отразява това, което можем да произведем и доставим за даден месец. Обемът на поръчките ни е изключително добър, което за мен е истинският показател за състоянието на марката.“
Той допълни, че макар компанията да не може да превърне всички поръчки в регистрирани продажби, клиентите са доволни и са готови да изчакат разумен срок за своите автомобили.
До края на август тази година Toyota Australia е продала 163 491 автомобила. Това е с около 2005 броя по-малко спрямо същия период на миналата година, но същевременно е с над 100 000 повече от втория в класацията – Mazda, с 63 208 продажби.
Последвайте ни в Google News