Базиран на платформата на bZ4X, моделът предлага до 609 км пробег по WLTP, опционално задвижване на всички колела и много висока аеродинамична ефективност
Toyota прави решителна крачка към преминаването към електрически автомобили с новия C-HR+, модел, който бележи конкретното навлизане на японския производител на пазара на автомобили с батерии.
Въпреки че остава верен на философията на пълния хибрид, производителят от Айчи избира по-предпазлив, но стратегически подход към електрическия преход. След експеримента с bZ4X, сега идва по-зряло предложение, насочено към по-широка аудитория.
C-HR+ е с дължина 4,52 метра и междуосие от 2,75 метра, като се позиционира точно между класическия C-HR (4,36 метра) и bZ4X (4,69 метра). Моделът е базиран на платформата на Toyota bZ4X, адаптирана да предложи идеален баланс между комфорт, пъргавина и динамика.
Предлагат се два варианта на батерията: 57,7 кВтч (54 кВтч нетна) и по-голяма със 77 кВтч (74 кВтч нетна). Базовата версия с предно задвижване и двигател с мощност 123 кВт (167 к.с.) предлага пробег до 456 км по WLTP. С по-голямата батерия, отново с предно задвижване, но с мощност 165 кВт (224 к.с.), заявеният максимален пробег е 609 км по WLTP – една от най-високите стойности в класа. По-мощният вариант, със задвижване на всички колела и два електромотора с комбинирана мощност от 252 кВт (343 к.с.), ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,2 секунди и предлага пробег до 546 км по WLTP.
От Toyota подчертават, че ефективността е резултат от специално внимание към аеродинамиката, с коефициент на челно съпротивление (Cx) от 0,26, както и от наличието на стандартна термопомпа, която оптимизира управлението на температурата дори при студено време.
Една от отличителните черти на C-HR+ е неговият пътен просвет от 18,5 сантиметра, който е по-висок от средния за електрическите автомобили. AC зареждането е до 11 кВт за версиите с предно задвижване и 22 кВт за Premium AWD. DC зареждането, от друга страна, при всички версии поддържа до 150 кВт. Батерията може да бъде предварително подготвена по три различни начина: ръчно, автоматично чрез навигационната система или чрез задаване на конкретно време за зареждане.
Междуосието е удължено до 275 см, което води до по-комфортен и просторен интериор, особено за пътниците отзад, които вече разполагат с повече място за краката. Предвидени са и специални вентилационни отвори и два USB-C порта с мощност 60 W. Багажникът е нараснал до 416 литра, с около петдесет повече от версията с двигател с вътрешно горене.
Вътре C-HR+ повтаря стила на bZ4X, с 14-инчов дисплей в центъра на таблото и 7-инчово дигитално приборно табло. Покритията се отличават с грижата към материалите: меки пластмаси, технически тъкани и велурени вложки. Две поставки за безжично зареждане допълват централния тунел, макар и без охлаждане. Доставките са планирани от пролетта на следващата година, като цените започват от 40 800 евро.
Кратки впечатления от пътя
Тестваният автомобил, версията с предно задвижване и батерия от 77 кВтч, е добре балансиран, а почти нереалната тишина в купето прави силно впечатление. В допълнение към естествената тишина на електрическото задвижване, усъвършенстваният аеродинамичен коефициент свежда до минимум и шума от вятъра. C-HR+ предлага повече от типичното за електрически автомобил бързо ускорение: това, което заслужава да се подчертае, е неговото стабилно поведение на пътя. За това допринасят и усъвършенстваното окачване, и особено прецизното управление.
При теста по държавни пътища и магистрали разходът е около 14 кВтч/100 км.
Последвайте ни в Google News