Toyota Camry: Хибридният седан, който е шампион по надеждност

Toyota Camry бързо се превърна в най-популярния хибриден модел на японската марка след представянето си миналата година. Това е известна изненада, като се има предвид голямото търсене на RAV4. Успехът на Camry показва, че много потребители все още ценят класическите седани, въпреки наличието на множество впечатляващи кросоувъри и SUV алтернативи. Основна причина за това е дългогодишната репутация на модела, който предлага на собствениците си изключителна надеждност и нисък разход на гориво. Camry е автомобил с добри размери, перфектен за семейна употреба, като същевременно запазва ниски експлоатационни разходи без компромис със стандартното оборудване, особено при по-високите нива.

Популярността на хибридите в САЩ продължава да расте успоредно с цените на бензина. Toyota е начело на технологиите за хибридно задвижване с над 30 години опит в разработките, което ѝ позволява да предлага най-богатата гама от електрифицирани автомобили на американския пазар. При представянето си миналата година Toyota Camry изненадващо премина към изцяло хибридно задвижване – решение, което се оказа изключително успешно, съдейки само по продажбите.

Toyota Camry модел 2026 г. е отличник по надеждност

Новият Toyota Camry е най-добрият избор, ако търсите хибриден седан, при който дългосрочната надеждност е основен приоритет. Позицията му на шампион в сегмента се основава на множество потребителски оценки и задълбочени анализи, които се фокусират върху цялостната му механична здравина. Данните се базират и на предходния модел, който използва почти идентична система на задвижване.

Toyota Camry отдавна е символ на надеждност на американския пазар, което обяснява защо моделът остава толкова значим, въпреки ясните предпочитания на купувачите към кросоувъри и SUV автомобили.

Според агенцията iSeeCars, Toyota Camry получава обща оценка 8,6 от 10, която включва 8,0/10 за надеждност, 9,0/10 за безопасност и 8,8/10 за остатъчна стойност. Към това се добавя и средна продължителност на експлоатация от 13,1 години или над 275 000 км, с 31,7% вероятност автомобилът да достигне пробег от над 320 000 км. По отношение на обезценяването, може да се очаква моделът да загуби 10 829 долара или 37,7% от стойността си за период от пет години или близо 100 000 км пробег, което е значително под средното за сегмента.

J.D. Power дава на Toyota Camry модел 2026 г. обща потребителска оценка от 82/100. Тя се състои от 80/100 за качество и надеждност, 82/100 за усещане зад волана, впечатляващите 92/100 за остатъчна стойност и 76/100 за обслужването в дилърската мрежа.

Реални разходи за притежание

Според калкулатора за реални разходи за притежание на Edmunds, базовият Toyota Camry LE модел 2025 г. с предно задвижване ще струва около 38 952 долара за период от пет години. Тази сума включва обезценяване в размер на 10 795 долара, но изключва първоначалната цена на автомобила от 29 000 долара. Разходите за застраховка се очаква да бъдат 7 631 долара, за поддръжка – 3 213 долара, а за ремонти – едва 773 долара. Данъците и таксите също са ниски – около 3 627 долара. Ако автомобилът бъде закупен на изплащане, това ще добави 5 687 долара към разходите, а горивото ще струва 7 226 долара при среден годишен пробег в САЩ.

Според анализ на CarEdge, притежаването на Toyota Camry за период от пет години би струвало около 36 432 долара. Тази сума включва 14 274 долара за обезценяване, 10 060 долара за застраховки, 4 530 долара за гориво, 6 056 долара за лихви и 1 512 долара за поддръжка. От Kelley Blue Book допълват, че поддръжката на Toyota Camry модел 2026 г. се очаква да струва 4 437 долара, като в това число влизат рутинни смени на масло, ротация на гуми и смяна на филтри в препоръчаните интервали.

Впечатляваща икономичност

Официалните данни на Агенцията за опазване на околната среда (EPA) за разхода на гориво на Toyota Camry модел 2025 г. потвърждават прогнозите на анализаторите. Версията LE с предно предаване е най-икономичният вариант, с годишен разход за гориво от около 950 долара. Най-високото ниво на оборудване XSE със задвижване на всички колела е малко по-скъпо за експлоатация, като разходите за гориво достигат 1 050 долара годишно.

Модификацията LE с предно предаване е най-ефективна, като постига разход от 4,5 л/100 км в града, 4,8 л/100 км на магистрала и 4,6 л/100 км комбинирано. С един резервоар с обем 49 литра автомобилът може да измине до 1067 км. Според изчисленията това би спестило на собствениците до 4 000 долара от разходи за гориво за пет години, а изминаването на 40 км струва 1,59 долара.

Версията XSE със задвижване на четирите колела е с най-висок разход, но разликата е минимална. Според EPA тя постига разход от 5,5 л/100 км при всякакви условия и има пробег от 920 км с пълен резервоар. Очаква се този вариант да спести до 3 250 долара за гориво за пет години, като цената за изминаване на 40 км е 1,84 долара. Зареждането на 49-литровия резервоар, който е стандартен за всички версии, струва около 41 долара.

Богато оборудване и цени в цялата гама

Базовата версия на Toyota Camry LE с предно предаване стартира от 29 000 долара, което я позиционира като хибридния автомобил с най-конкурентна цена в сегмента. По-ниската начална цена за нов модел е силна пазарна стратегия, което ясно се вижда от резултатите при продажбите.

Най-скъпият вариант на Camry е XSE, чиято цена започва от 35 200 долара. Toyota предлага система за задвижване на всички колела за всички нива на оборудване срещу доплащане от 1 525 долара. Всички тези цени не включват таксата за доставка на марката в размер на 1 195 долара. Налични са и някои допълнителни екстри, но те са сравнително малко, тъй като компанията предпочита да се придържа към ясна ценова стратегия с пет основни нива на оборудване.

Toyota Camry винаги е бил модел, който предлага отлично съотношение между цена и качество за клиенти, търсещи просторен семеен автомобил без компромис с изработката или надеждността. Макар базовите версии да не са най-престижният избор, новото поколение е значително по-добре оборудвано в сравнение с предходните.

Мощност до 232 конски сили

Настоящото поколение Camry използва доказания 2,5-литров четирицилиндров двигател с цикъл на Аткинсън от предишния модел. Сам по себе си, двигателят с вътрешно горене генерира 184 к.с. и 221 Нм въртящ момент.

Версията с предно задвижване разполага с два електромотора, които генерират общо 134 к.с. и 207 Нм въртящ момент. Toyota не посочва комбиниран въртящ момент за цялата система, но потвърждава, че максималната мощност е ограничена до 225 к.с. Моделът със задвижване на всички колела добавя трети електромотор на задната ос, който осигурява 40 к.с. и 84 Нм, с което пиковата мощност нараства до 232 к.с.

Спецификации на Toyota Camry модел 2026 г.

Хибридната система и при двата варианта се основава на 2.5-литров четирицилиндров двигател, съчетан с eCVT трансмисия. Версията с предно задвижване разчита на два електромотора и предлага системна мощност от 225 к.с. и 221 Нм въртящ момент.

При варианта със задвижване на всички колела е добавен трети електромотор за задната ос, като общата мощност достига 232 к.с. И двата модела имат еднаква максимална скорост от 188 км/ч.

Ускорение и динамика

Производителят не обявява официални данни за динамичните характеристики на автомобила. Въпреки това, според измервания на изданието Edmunds, моделът с предно задвижване ускорява от 0 до 100 км/ч за около 7.8 секунди, което го прави малко по-бърз от конкурентите му. От MotorTrend потвърждават, че версията със задвижване на четирите колела постига ускорение от 0 до 100 км/ч за 6.8 секунди.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации