Toyota Camry бързо се превърна в най-популярния хибриден модел на японската марка след представянето си миналата година – изненадващо постижение на фона на огромното търсене на RAV4. Това показва, че много потребители все още ценят високо седаните, въпреки наличието на множество алтернативи в лицето на кросоувър и SUV модели. Голяма част от успеха на Toyota Camry се дължи на дългогодишната му репутация на изключително надежден и икономичен автомобил. Моделът е с добри размери, което го прави идеален за семейна употреба, като същевременно предлага ниски експлоатационни разходи и богато стандартно оборудване, особено при по-високите нива.
Популярността на хибридите в САЩ продължава да расте на фона на покачващите се цени на бензина. Toyota е начело на технологиите за хибридно задвижване с над 30-годишен опит в разработките, което ѝ позволява да предлага най-богатата гама от електрифицирани автомобили на американския пазар. При представянето си миналата година Toyota Camry изненадващо премина към изцяло хибридно задвижване – решение, което се оказа изключително успешно за марката, съдейки само по продажбите.
Пробег от над 1000 км с един резервоар
Базовата версия на Camry със задвижване на предните колела може да измине до 1067 км с един резервоар, постигайки комбиниран разход на гориво от едва 4,6 л/100 км. Дори най-малко икономичният модел – XSE със задвижване на четирите колела – се представя отлично. Според официалните данни на EPA (Агенцията за опазване на околната среда на САЩ) той постига комбиниран разход от 5,3 л/100 км и пробег от 920 км. Агенцията изчислява, че това може да спести до 3250 долара от разходи за гориво за пет години. Зареждането на 49-литровия резервоар, който е стандартен за всички версии, струва около 41 долара по цени в САЩ, а годишният разход за гориво при този вариант е около 1050 долара.
Впечатляващи оценки за надеждност
Анализаторската компания J.D. Power дава на модела обща оценка от потребителите 83 от 100. В отделните категории Camry получава 86/100 за качество и надеждност, 78/100 за усещане зад волана, 85/100 за запазване на стойността при препродажба и 78/100 за обслужване в дилърската мрежа.
Всички модели Toyota Camry за 2025 г. разчитат на доказания 2.5-литров четирицилиндров атмосферен двигател, работещ по цикъла на Аткинсън. Самостоятелно той генерира 187 к.с. и 221 Нм въртящ момент. Версията с предно предаване е оборудвана с два електромотора, които осигуряват комбинирана мощност от 136 к.с. и 207 Нм. Toyota не посочва общ системен въртящ момент, но потвърждава, че максималната мощност на задвижването е ограничена до 228 к.с. Японският производител не обявява официални данни за ускорението, като единствено е посочена максималната скорост от 185 км/ч.
Технически характеристики на Toyota Camry за 2025 г.
Вариантът със задвижване на всички колела добавя трети електромотор на задния мост, който произвежда 41 к.с. и 84 Нм. Това увеличава общата системна мощност до 236 к.с. Независими тестове показват, че тази версия постига ускорение от 0 до 100 км/ч за около 6.8 секунди, докато максималната скорост остава непроменена.
Електрифицираното задвижване на автомобила се отличава не само с плавна и тиха работа, но и осигурява отличен разход на гориво. Същевременно то предлага цялата динамика, която може да е необходима на един семеен автомобил.
Цени и нива на оборудване
Стартовата цена за базовия модел LE с предно предаване започва от 28 400 долара, което го позиционира като един от най-конкурентните хибридни автомобили в своя сегмент. Стандартното оборудване включва двузонов автоматичен климатик с въздушен филтър, сензор за влажност и вентилационни отвори за задните седалки. Предните седалки за водача и пасажера се регулират ръчно в шест посоки.
Предвидени са и разнообразни решения за съхранение на вещи, включително конзола на тавана с държач за слънчеви очила, четири поставки за чаши и покрита централна конзола с подлакътник и отделение за вещи.
Допълнителни пакети и персонализация
Срещу 1050 долара може да бъде добавен пакет „Convenience“. Той включва автоматично затъмняващо се огледало за обратно виждане с вграден контролер за гаражни врати HomeLink, електрическо регулиране на предните седалки и система за безключов достъп Smart Key. Електрическият панорамен покрив струва 870 долара. Пакетът „Cold Weather“ на цена от 610 долара добавя отопление за предните седалки и волан, обвит в кожа. При преминаване към ниво SE се добавят кожена тапицерия на скоростния лост, пера за смяна на предавките на волана и алуминиеви спортни педали.
Ниво на оборудване LE се предлага с тапицерия от плат в черно или сиво. Версията SE разполага с комбинация от плат и синтетична кожа SofTex. Базовите модели са оборудвани със 7-инчово дигитално приборно табло и 8-инчова инфоразвлекателна система, която поддържа безжична връзка с Android Auto и Apple CarPlay, както и тримесечен пробен период за сателитното радио SiriusXM.
Нива на оборудване и цени
Базовият модел LE започва от 28 400 долара, а спортно ориентираният SE е на цена от 30 700 долара. По-луксозната версия XLE струва 33 400 долара, докато върховото изпълнение XSE започва от 34 600 долара. Системата за задвижване на четирите колела се предлага за всички нива срещу доплащане от 1525 долара.
Характеристики на върховата версия XSE
Най-скъпата версия XSE споделя основата си с XLE, но заимства някои от по-спортните елементи на ниво SE, които не се предлагат при XLE. Сред тях са пера за смяна на предавките зад волана и алуминиеви спортни педали.
От Toyota уточняват, че всички посочени цени не включват таксата за доставка на стойност 1135 долара. Предлагат се и някои допълнителни екстри, но те са сравнително малко, тъй като марката се придържа към стратегия с четири ясно дефинирани нива на оборудване.
Последвайте ни в Google News