Продажбите на компанията бележат ръст в световен мащаб, но търсенето на електромобили в Япония се срива. Така Toyota едновременно отчита рекорди и се бори със сериозни проблеми на родния си пазар.
Ръстът в продажбите на Toyota продължава да се засилва, като скромното увеличение от миналия месец допринася за вече силните резултати през първите осем месеца на годината. С настоящите темпове изглежда, че компанията е напът да надмине продадените 10,8 милиона автомобила в световен мащаб през 2024 г.
По-внимателен поглед върху последния доклад на компанията обаче разкрива някои фрапиращи детайли. Сред тях е фактът, че през август на родния си пазар в Япония са продадени едва 18 изцяло електрически автомобила.
Като цяло, от началото на годината компанията е продала 7 409 273 автомобила от марките Toyota, Daihatsu, Hino и Lexus. Това представлява увеличение от 6,2% спрямо миналата година. Въпреки това ръстът през август се е забавил до 900 598 броя, което е спад от 1,3% на годишна база. По-притеснителен е спадът на вътрешния пазар, където продажбите на групата в Япония са намалели с 10,2% през август, въпреки че за цялата година до момента отчитат ръст от 17,8%.
Без да се включват Daihatsu и Hino, доставките на Toyota и Lexus в Япония са спаднали с 12,1% миналия месец до 96 269 броя. Забавянето се свързва с оперативни проблеми и закъснели доставки, както и с продължаващите последици от мащабното изтегляне на модела Prius от предходната година.
Продажбите на електрически автомобили
Докладът хвърля светлина и върху представянето на Toyota и Lexus при моделите с електрическо задвижване. В световен мащаб продажбите на електрически автомобили от началото на годината са се увеличили с 20,6% до 117 031 броя. В Япония обаче картината е съвсем различна. Продажбите на изцяло електрически автомобили са се сринали с 84,9% през август, достигайки едва 18 броя. За първите осем месеца общият брой на родния пазар на Toyota е едва 469 електромобила, което е спад от 71,1%.
Този спад се случва на фона на общия ръст на автомобилите с електрическо задвижване в Япония, които бележат увеличение от 8,8% тази година до 617 947 броя. Огромното мнозинство от тях са традиционните хибридни модели на Toyota, които формират 603 676 от продажбите. Освен тях, компанията е продала 13 551 плъгин хибрида и 251 модела с водородни горивни клетки в Япония през тази година.
Ръст в чужбина
Извън Япония бизнесът на Toyota с електрически автомобили се развива в напълно противоположна посока. Глобалното търсене се е засилило, като тази година са продадени 117 031 електромобила, което е солидно увеличение от 20,6%. Август се оказа особено силен месец с 17 056 доставени бройки, отбелязвайки ръст от 34,5% в сравнение със същия месец на миналата година.
Последвайте ни в Google News