Бензиново-електрическите хибридни задвижвания изглеждат сигурно бъдеще за моделите на Toyota GR, като компанията ще прави ясно разграничение между „Performance“ хибриди за мощност и „Efficiency“ хибриди за икономичност.
Спортното подразделение на Toyota, Gazoo Racing (GR), може да последва примера на N дивизията на Hyundai в създаването на спортни хибриди. Това стана ясно от изказване на високопоставен представител на японската марка в Австралия.
В разговор с медии след представянето на новата хибридна стратегия на Toyota, Шон Ханли, ръководител на продажбите и маркетинга, заяви, че технологията „Performance Hybrid“ може „на 100 процента“ да бъде използвана в GR модел.
Два типа хибриди: ефективност срещу мощност
Основната разлика между двете бензиново-електрически системи е в тяхната цел. „Efficiency“ хибридите са проектирани да пестят гориво, като електрическият компонент може да работи независимо от бензиновия двигател. От друга страна, технологията „Performance“ използва електрическата тяга за увеличаване на общата мощност.
Разликите могат да се видят в модели като RAV4, Camry и Corolla, които използват технологията Efficiency Hybrid, докато Tundra и LandCruiser разчитат на Performance Hybrid системи.
Под капака на Tundra работи 3.5-литров V6 двигател с две турбини, който генерира 290 кВт (394 к.с.) и 650 Нм въртящ момент. Електрическият мотор с мощност 36 кВт (49 к.с.) обаче увеличава комбинираните показатели до 326 кВт (443 к.с.) и 790 Нм.
Ключово предимство на Performance Hybrid конфигурацията е, че позволява запазването на конкурентен капацитет на теглене, като същевременно носи леки ползи за разхода на гориво и емисиите. Именно това е причината, посочена от Toyota за въвеждането на хибриден LandCruiser.
Въпреки по-малкия брой цилиндри, тази мощност е достатъчна дори да надмине конкуренти с V8 двигатели като Chevrolet Silverado с неговите 313 кВт (426 к.с.) и 624 Нм. Тази архитектура може да се превърне в основа за бъдещите топ модели на GR с оглед на затягащите се емисионни регулации в световен мащаб.
Готов ли е пазарът за спортни хибриди?
С изключение на GR Yaris и GR Corolla, които използват 1.6-литров трицилиндров турбо двигател, бъдещите планове на Toyota за GR остават неясни.
Ханли отбеляза, че Toyota подлага хибридите на сериозни изпитания в състезателни условия по целия свят, но постави под въпрос дали спортен автомобил с Performance Hybrid задвижване би бил приет от феновете в близко бъдеще.
Той обясни, че хибридите определено имат капацитета да повишат динамиката, както се е доказало в състезания като „24-те часа на Льо Ман“ и други надпревари в Япония. Въпросът обаче има две страни.
Ханли заяви, че от техническа гледна точка това е напълно възможно. По-сложен е въпросът дали е желано от пазара. Той смята, че с времето ще стане, но към момента двигателите с вътрешно горене все още запълват тази пазарна ниша, предлагайки вълнуващо и забавно изживяване зад волана.
Трябва да се отбележи, че Toyota не е единствената марка, която търси начини за повишаване на мощността чрез преминаване към електрически автомобили. Подразделения като M на BMW, Mercedes-AMG и N на Hyundai вече представиха хибридни модели или проучват тази възможност.
Последвайте ни в Google News