Toyota GR Supra се включва в шампионата Supercars от 2026 г.

Завръщане в австралийския пистов шампионат

Шампионатът Supercars през 2026 г. ще бъде първият сезон от 2019 г. насам, в който ще участват повече от две марки. Toyota официално потвърди, че ще се включи с модела GR Supra, оборудван с V8 двигател. Автомобилът ще се състезава срещу Ford Mustang и Chevrolet Camaro, отбелязвайки завръщането на производител извън обичайните Ford и General Motors за първи път от участието на Nissan Altima през 2019 г.

Пътят до това решение беше дълъг, като новината беше официално обявена през септември 2024 г. Моделът GR Supra направи и първите си публични демонстрационни обиколки по време на състезателния уикенд Bathurst 1000. Това е първият път, в който марката има свой автомобил на пистата в това състезание от началото на 90-те години на миналия век.

Стратегия, фокусирана върху марката Gazoo Racing

В разговор преди състезанието Шон Хенли, вицепрезидент по продажбите, маркетинга и франчайз операциите на Toyota Australia, подчерта, че участието със Supra има за цел да популяризира както лидера на пазара на нови автомобили, така и спортния подбранд Gazoo Racing (GR).

Хенли заяви, че автомобилът, който компанията ще включи в Supercars, е 99.9% свързан с марката Gazoo Racing, а не с конкретния модел. Той обясни, че това е основната причина за стартирането на програмата за 2026 г. и следващите години. Според него огромен брой собственици на Toyota посещават състезанията, но досега не са имали отбор, който да подкрепят.

Той допълни, че в Австралия има милиони автомобили Toyota и голяма част от техните собственици проявяват интерес към надпреварата. Посланието към тях е, че от 2026 г. те ще могат да подкрепят два отбора, които управляват продукт от тяхната марка. По този начин от Toyota смятат, че ще привлекат много нови фенове към спорта, които досега са се чувствали като „сираци“ в него.

Пазарна доминация и нови предизвикателства

Toyota е пазарен лидер в Австралия през последните 22 поредни години и изглежда, че ще продължи тази серия и през 2025 г. Компанията продава повече от два пъти повече автомобили от следващия си конкурент, като дори само хибридните ѝ модели биха били достатъчни, за да запази челната позиция.

Въпреки това, нарастващата заплаха от по-достъпни китайски марки е една от причините Toyota най-накрая да се присъедини към Supercars. Участието в шампионата дава на компанията възможност да се разграничи от нововъзникващите конкуренти. То също така предоставя платформа за директен маркетинг срещу марката, която отне една от короните ѝ – през 2023 г. и 2024 г. Ford Ranger измести Toyota HiLux като най-продавания автомобил в Австралия.

През 2025 г. надпреварата за продажбите е изключително оспорвана, въпреки че HiLux е модел на десет години в сравнение с тригодишния Ranger. Предвид факта, че паркингите около пистите на Supercars са пълни с пикапи с двойна кабина, е лесно да се разбере защо Toyota иска да последва примера на Ford, като използва сериите за популяризиране на цялата си марка, а не само на състезателния автомобил.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации