Toyota и Lexus представят 24 нови модела до края на 2025 г.

Северноамериканското подразделение на Toyota и Lexus проведе своята голяма годишна конференция, известна като “Toyota Secret Headquarters”, в централата си в Плейно, Тексас. На събитието японският производител традиционно представя пред медиите и света широка гама от нови и обновени автомобили.

Този път Toyota и Lexus обявиха мащабен план, който е част от общата им стратегия за пазарна офанзива. Компаниите потвърдиха намерението си да пуснат на пазара общо 24 нови или обновени модела до края на 2025 г.

Toyota и Lexus представиха редица интригуващи автомобили – от изцяло обновения Lexus ES до шестото поколение на Toyota RAV4 и специална версия на Corolla. За да обобщим най-важните новини от събитието, съставихме списък с ключовите премиери, които заслужават внимание.

Изцяло новото шесто поколение на Toyota RAV4

Една от най-значимите премиери е новото поколение на RAV4, който се очаква на пазара като модел 2026 г. От самото си представяне през 1994 г. моделът се превърна в най-продавания SUV на компанията в световен мащаб и в Северна Америка. Популярността му е толкова голяма, че до февруари 2020 г. Toyota е продала над 10 милиона броя RAV4 в световен мащаб, изпреварвайки дори Ford F-150 като най-продаван автомобил в САЩ.

Новото шесто поколение на RAV4 идва с напълно преработен дизайн, както в интериора, така и в екстериора. Всички версии вече ще разполагат с хибридно задвижване, като базовите модели ще предлагат мощност от поне 226 к.с. Върховата хибридна версия ще разполага с 320 к.с. и ще може да измине до 80 км само на електричество. Всички варианти на RAV4 ще се предлагат с гаранция до 240 000 км за батерията и електрическия задвижващ модул. За ентусиастите на тема шофиране е предвидена и нова спортна версия GR-Sport.

Завръщането на Toyota C-HR като електрически модел

Друга важна новина е завръщането на компактния SUV Toyota C-HR, който след близо тригодишно отсъствие се появява отново, но този път като изцяло електрически автомобил. След спирането на производството на бензиновия модел, неговото място като най-малък SUV на компанията беше заето от Corolla Cross. Сега C-HR се завръща с амбицията да предложи по-достъпен вариант за клиентите на електрически автомобили.

Новият C-HR ще се предлага само с електрическо задвижване. Мощността му достига 335 к.с., което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за пет секунди, а пробегът с едно зареждане е до 465 км. Моделът поддържа бързо зареждане с прав ток, като батерията може да се зареди от 10% до 80% за около 30 минути. За разлика от предишното поколение, което беше само с предно предаване, задвижването на всички колела вече е стандартно. С тези характеристики C-HR ще се конкурира с модели като Kia EV4, следващото поколение на Chevrolet Bolt и Volkswagen ID.4.

Около три години след пазарния си дебют, Toyota представи обновяване за своя електрически модел bZ4X. Версията за модел 2026 г. следва фейслифта на своя събрат по платформа, Subaru Solterra, който беше показан по-рано на автомобилното изложение в Ню Йорк.

Toyota не само опрости името на своя електрически модел, но и въведе ключови подобрения, вслушвайки се в критиките и обратната връзка от клиентите.

Подобренията в Toyota bZ

Новата версия на bZ отговаря на почти всички недостатъци на предходния модел bZ4X.

• Новият bZ се отказва от двуцветната външна декорация на каросерията за по-изчистен и цялостен вид.

• Автомобилът е получил по-мощна батерия и по-ефективна система за зареждане.

• Изходната мощност е увеличена с 50%, а пробегът също получава значително увеличение.

• Стандартно е оборудван с порт за зареждане NACS (Северноамерикански стандарт за зареждане), което означава, че може да се възползва от мрежата Supercharger на Tesla. Портът също е преместен от страната на пътника.

• Основният информационен дисплей за водача е препозициониран за по-добра видимост в зависимост от позицията на седене.

Благодарение на тези актуализации, новият Toyota bZ си възвръща позициите на бързо променящия се пазар на електрически автомобили. Но дали това ще бъде достатъчно, за да привлече отново купувачите към електрическите предложения на Toyota? Само времето ще покаже. Нашият екип имаше възможност да изпробва автомобила, за да усети ефекта от тези промени. Очаквайте скоро нашите първи впечатления!

Toyota bZ Woodland: Версия за приключения

За да разнообрази гамата bZ, Toyota добави по-голяма версия с удължен покрив и дизайн, насочен към лек офроуд, наречена Woodland. Името ѝ напомня за други модели на марката, предназначени за извън пътя. Подобно на Subaru, bZ Woodland запазва пластмасовите предпазни елементи на калниците за по-внушителен външен вид.

Основни характеристики на bZ Woodland

• Пътният просвет е леко увеличен в сравнение със стандартния bZ.

• bZ Woodland е с около 15 см по-дълъг от стандартната версия.

• Може да тегли ремарке с тегло до около 1600 кг.

• bZ Woodland разполага с мощност от около 375 к.с., ускорява от 0 до 100 км/ч за приблизително 4.6 секунди и предлага пробег до 418 км.

• Стандартното оборудване включва NACS порт за зареждане и система за задвижване на четирите колела с режим X-mode, вдъхновена от Subaru.

Макар и да не е специализиран офроуд автомобил, версията Woodland добавя разнообразие в гамата на bZ, особено за тези, които предпочитат приключенията сред природата. Все пак, с пробег от 418 км, не е препоръчително да се отдалечавате твърде много от познатите пътища.

Новото осмо поколение на Lexus ES

Въпреки че Lexus представи новото поколение на ES в Шанхай преди месец, сега се появи възможност за по-близък поглед в централата на Toyota. Автомобилът безспорно изглежда футуристично, точно както на снимките. Подобно на Toyota RAV4, Lexus ES е най-продаваният седан на марката в САЩ повече от 15 години, така че задачата пред наследника му е изключително трудна.

Дизайнът и конструкцията му го правят да изглежда като концептуален автомобил, готов за серийно производство.

Какво е новото при Lexus ES

• Новото поколение на Lexus ES се отказва от чисто бензиновите си четири- и шестцилиндрови двигатели в полза на хибридни и изцяло електрически задвижващи системи.

• Електрическата версия може да се похвали с пробег до 480 км.

• Той е по-дълъг, по-луксозен, по-просторен и по-усъвършенстван от предходния модел.

• Външният и вътрешният му вид наподобяват футуристичен концептуален автомобил.

• Хибридният модел ще бъде с предно предаване, докато електрическата версия ще се предлага както с предно, така и със задвижване на четирите колела.

Новият Lexus ES се очаква да се появи в шоурумите през 2026 г., като целта му е да издигне името на модела в нова ера, особено със своя впечатляващ интериорен и екстериорен дизайн.

Lexus представи няколко важни новини, сред които се открояват обновяването на електрическия RZ и най-вече специалното финално издание на седана IS 500, което бележи края на емблематичния атмосферен V8 двигател за модела.

Обновен Lexus RZ за модел 2026 г.

Като част от обновленията в гамата на Toyota и Lexus, луксозният електрически модел RZ получава междинен фейслифт. Подобно на своите технологични събратя Toyota bZ4X и Subaru Solterra, с които дели една платформа, RZ ще се възползва от подобрения във визията, мощността и пробега.

Краят на една ера: Lexus IS 500 Ultimate Edition

Акцентът в новостите от японската марка обаче е посветен на модела IS 500 F Sport Performance. С наближаването на края на производствения му цикъл, компанията отдава почит на последния си компактен спортен седан с атмосферен V8 двигател. Това събитие предизвиква носталгия по времената, когато подобни автомобили бяха често срещано явление в гамата на Lexus.

Специални характеристики на Ultimate Edition

Ще бъдат произведени само 500 броя от IS 500 Ultimate Edition, като всеки от тях ще се отличава с редица уникални елементи. Специалното издание получава нов ексклузивен цвят – светлосив металик, наречен Wind Metallic Light Grey. Стандартното оборудване включва 19-инчови джанти BBS с матово черно покритие и дизайн със седем разделени спици. Подобрената спирачна система разполага с шестбутални апарати Brembo, по-големи 15-инчови вентилирани дискове и високоефективни спортни накладки. Промените в интериора включват контрастни червени предпазни колани и специална табела на централната конзола с производствения номер на автомобила.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации