Toyota стартира производството в своя завод за батерии в Северна Каролина на стойност близо 14 милиарда долара. Проектът ще създаде над 5000 работни места в САЩ и ще разшири значително капацитета на компанията за производство на хибридни и електрически автомобили на местния пазар.
Батериите за американския пазар вече се произвеждат в Северна Каролина
Японският автомобилен гигант Toyota обяви важен етап в усилията си да локализира производството на автомобили в Съединените щати. Компанията стартира работа в своя изцяло нов завод за батерии в Либърти, Северна Каролина. Това е единадесетият завод на Toyota в САЩ и първият и единствен на компанията за батерии извън Япония.
От Toyota съобщават, че новият завод на стойност 14 милиарда долара ще създаде до 5100 нови работни места в щата. Този ангажимент е подкрепен с допълнителна инвестиция от 10 милиарда долара през следващите пет години за засилване на производствените усилия. С това общата инвестиция на компанията в САЩ достига близо 60 милиарда долара, откакто тя започва да продава автомобили в страната преди почти 70 години.
В официално изявление Тед Огава, президент и главен изпълнителен директор на Toyota Motor North America, заяви, че стартът на първия завод за батерии на Toyota в САЩ и допълнителните инвестиции бележат ключов момент в историята на компанията. Той добави, че Toyota е пионер при автомобилите с електрическо задвижване и че тази значителна производствена инвестиция в САЩ и Северна Каролина допълнително затвърждава ангажимента на компанията към нейните служители, клиенти, дилъри и доставчици.
Според Toyota новият мегазавод се простира на площ от над 7.5 квадратни километра и ще служи като основен център на компанията за разработка и производство на литиево-йонни батерии. Те ще се използват в широката гама от автомобили с електрическо задвижване на марката. В завода ще бъдат разположени общо 14 производствени линии за батерии, предназначени за различни видове автомобили, включително хибриди (HEV) като Prius, Camry и RAV4, изцяло електрически автомобили (BEV) като bZ4x и плъгин хибриди (PHEV) като Prius и RAV4 Plug-in Hybrid.
Батериите, произведени в Северна Каролина, ще се използват в модели като Camry и RAV4, които се предлагат ексклузивно като хибриди, както и в хибридната версия на компактния кросоувър Corolla Cross. Освен това, от компанията съобщават, че батериите за все още необявен изцяло електрически 3-редов SUV също ще се произвеждат в завода. Те посочват, че този мистериозен модел ще бъде „първият по рода си за Toyota, който ще се сглобява в САЩ“.
В момента заводът доставя модули за хибридни системи до най-голямата фабрика на Toyota в Кентъки, където се сглобяват Camry и RAV4, както и до завода на Mazda и Toyota в Алабама, където се произвежда Corolla Cross. В допълнение към настоящия си капацитет, автомобилният производител планира да добави още производствени линии за батерии, които се очаква да бъдат въведени в експлоатация до 2030 г.
От Toyota заявяват, че новият завод ще бъде не само работно място, но и център за изграждане на общност. Той ще предлага редица удобства за служителите, включително детска градина, аптека, медицински център и фитнес зала. В свое изявление Шон Дъфи изрази подкрепата си, като отбеляза, че ангажиментът на Toyota на стойност 14 милиарда долара ще допринесе за създаването на вълна от нови, добре платени работни места в Америка.
„Под ръководството на президента Доналд Тръмп, Америка е отворена за бизнес“, заяви Дъфи. „Ходът на Toyota да разшири производството си в Северна Каролина е поредното доказателство за доверието в усилията на тази администрация да върне производството в страната, да генерира нови, добре платени работни места и да инжектира милиарди долари в икономиката. Това е само началото!“
Стратегическа инвестиция в хибридни технологии
Значителната инвестиция на Toyota в производството на батерии в САЩ подчертава стратегическия фокус на компанията върху хибридните и електрическите превозни средства. Този ход не само укрепва производствената верига на Toyota в Северна Америка, но и позиционира компанията като ключов играч в прехода към електрически транспорт.
Последвайте ни в Google News