Toyota изтегля Tundra и Sequoia заради проблем с камерата за заден ход

Най-големият японски автомобилен производител обяви сервизна акция за близо 394 000 автомобила от моделите Tundra и Sequoia, предназначени за американския пазар. Причината е софтуерен дефект, който може да попречи на изображението от камерата за заден ход да се покаже при включване на задна предавка.

Технически подробности за неизправността

Всички засегнати автомобили са оборудвани с 14-инчови мултимедийни дисплеи. Инфоразвлекателната система показва изображението от камерата, като използва четири потока от данни, които се синхронизират от специални броячи. Когато водачът промени изгледа на камерата, синхронизиращият сигнал спира за момент.

От Toyota обясняват, че неочакван шум в сигнала може да накара броячите да работят независимо един от друг, което води до разминаване в синхронизацията. В резултат на това данните от камерата вече не са съгласувани, което води до черен или зелен екран по време на маневриране на заден ход. Това означава, че автомобилите не отговарят на Федералния стандарт за безопасност на моторните превозни средства 111, който касае видимостта назад.

Решение и график на сервизната акция

Доставчик на проблемните инфоразвлекателни системи е Panasonic Automotive Systems De Mexico. Американското подразделение на Toyota е получило първите доклади за проблеми с изображението от камерата още през 2022 г. Решението на проблема е под формата на софтуерна актуализация.

Новият софтуер е разработен така, че да предотврати десинхронизацията на данните от камерата, причинена от аномалии в сигнала при смяна на изгледа. От Toyota и Panasonic съобщават, че актуализацията решава и друг докладван проблем – забавяне при появата на картината след включване на задна предавка.

Дилърите са били уведомени по електронен път на 1 октомври 2025 г., а собствениците на автомобили са получили известия по пощата до 30 ноември 2025 г. Засегнатите автомобили са разпределени както следва: 220 855 броя Tundra, 105 005 броя Tundra i-FORCE MAX и 67 978 хибридни всъдехода Sequoia.

Обща информация за моделите

Моделите Tundra и Sequoia са изградени на платформата TNGA-F на японския производител, предназначена за автомобили с рама. И двата модела се задвижват от 3,4-литров V6 двигател с два турбокомпресора. Макар новият двигател да не предлага същото вълнение от звука като стария атмосферен V8, принудителното пълнене го прави значително по-динамичен.

Разходът на гориво също е приемлив. Sequoia със задно задвижване постига среден разход от 10,7 л/100 км, докато версията със задвижване на четирите колела изразходва 11,8 л/100 км. Тези стойности са валидни и за пикапа Tundra.

За модел 2026 г. най-достъпната версия на Tundra започва от 41 260 долара преди таксите. Цените за Sequoia стартират от 64 025 долара. Най-високите нива на оборудване, наречени Capstone, се предлагат съответно за 80 800 и 84 435 долара.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации