За съжаление, хитрата система KDSS (хидравлично управляемо откачане на стабилизиращите щанги) от предходния Land Cruiser вече не се предлага дори като опция. Просто е изчезнала. Като цяло, техническото оборудване изглежда сериозно и конкурентно на други автомобили със сходно предназначение. Моделът ще стигне там, закъдето е предназначен, но с едно странно и показателно изключение – нито един Land Cruiser не се предлага фабрично с високопроходими гуми. Притеснителен и показателен е фактът, че стоманените предпазни кори за диференциалите и трансмисията са част от допълнителното оборудване. В списъка с опции липсва и блокаж на предния диференциал.

Недостатък: Липсва усещане за лекота, а икономичността е привидна

Сбогом, V8! Всеки нов Land Cruiser вече е хибрид, който съчетава 2,4-литров четирицилиндров турбо двигател с електромотор с мощност 48 к.с., интегриран в осемстепенната автоматична трансмисия. Системната мощност е 326 к.с., а въртящият момент достига 630 Нм. Исторически погледнато, от Land Cruiser се очаква да покорява терени с лекота. Този модел обаче не го прави. Той ще ви отведе до целта, но се усеща напрегнат, звукът му е груб и му липсва финес. Някои дори биха описали задвижването като куп хамстери, въртящи колело под капака. Все пак, свистенето на турбото се чува отчетливо, което е забавно. Трансмисията работи отлично, като смените са бързи и плавни. Двигателят обаче има звук, който подхожда по-скоро на бюджетен модел, а не на флагман на марката. Липсва кадифената мекота на V8 двигателя.

Благодарение на електрическата помощ, при ниска скорост Land Cruiser се усеща по-пъргав, отколкото е в действителност, но след това динамиката рязко спада. Официалният разход на гориво от 10,7 л/100 км в града, 9,4 л/100 км извънградско и 10,2 л/100 км комбинирано е значително по-добър от стария модел (17,4/13,8/16,8 л/100 км). Тези стойности обаче са нереалистични в реалния свят. След стотици километри тестове с няколко автомобила в смесено крайградско шофиране, средният разход беше около 12-13 л/100 км. Да, това е подобрение спрямо близо 20-те литра на стария V8, но икономично ли е? Не съвсем.

Предимство: Физическите бутони и врътки остават

Макар новият Land Cruiser да изглежда като огромна крачка назад в много отношения, Toyota не е забравила едно: лесните за използване контроли са от ключово значение, както на пътя, така и извън него. В това отношение моделът печели точки с големи врътки, удобни бутони за всички основни офроуд функции, превключватели за климатичната система и истинско копче за силата на звука. Дори сензорният екран да откаже, ще загубите само музиката, но прибирането у дома няма да е проблем.

Недостатък: Разочароващо разпределение на вътрешното пространство

Разпределението на вътрешното пространство в новия Land Cruiser граничи със смущаващото. Някъде там някой инженер сигурно плаче тихичко над спецификациите, които е трябвало да изпълни. Батерията на хибридната система е разположена в багажника, което създава висок и неудобен праг. Товаренето на багаж се превръща в процес от три етапа – повдигане над бронята, над ръба на багажника и накрая над самата батерия. Подът не става равен при сгъване на втория ред седалки. Дори 11-годишно дете, седнало зад шофьор с ръст 178 см, отбеляза, че мястото за краката отзад е недостатъчно.

Тегличът, сертифициран за теглене на едва 2 720 кг, е скрит зад пластмасов капак, за чието премахване е нужна отвертка. След него се разкрива още един пластмасов елемент, преди да се стигне до самия теглич. Неговата конструкция с двойна стена и въздушна междина е уникална за индустрията и изисква специален, труднооткриваем щифт с дължина над 10 см. Според Toyota това решение осигурява по-голяма здравина, но остава фактът, че никой друг производител не използва подобен дизайн.

Времето върви напред, а новият Land Cruiser сякаш прави крачка назад към епоха, преди да се превърне в символ на лукс. Цената е върната с две десетилетия назад, но Land Cruiser от 2005 г. (познат като J100) беше много по-качествен автомобил. Този модел ще се справи с тежките терени, но му липсва характерът на Land Cruiser, който познаваме и обичаме. Иска ми се да го харесам, но знам какъв можеше да бъде. Останалата част от света получава истинския Land Cruiser (серия 300) и изглежда няма сериозна причина той да не се предлага и тук на цена между 65 000 и 70 000 долара. Toyota обеща да върне Land Cruiser и спази обещанието си. Но това, че автомобилът носи легендарната емблема, не гарантира, че ще отговори на очакванията. Разочарованието е напълно реална възможност.

Основни характеристики и оценка

Базовата цена на модела е 56 700 долара (с включена такса за доставка от 1 450 долара), а тестваният автомобил достига 73 344 долара. Задвижването е хибридно, базирано на 2,4-литров турбо двигател, със системна мощност от 326 к.с. и постоянно задвижване на четирите колела през осемстепенна автоматична трансмисия. Официалните данни за разход на гориво са 10,7 л/100 км в града, 9,4 л/100 км извън него и 10,2 л/100 км в комбиниран цикъл.

Сред предимствата на модела са неговият класически Land Cruiser дизайн, сериозното оборудване за движение извън пътя и запазването на физически бутони и врътки за ключови функции. Основните недостатъци обаче са усещането за по-ниско качество на изработката, грубото и лишено от лекота задвижване, компромисното вътрешно пространство и най-вече усещането, че това не е истинският Land Cruiser, който феновете очакваха.

, ,

Подобни публикации