Toyota Land Cruiser Hybrid: Потвърден дебют през 2026 г. с версии GR Sport и Sahara ZX

С близо 100 кВт и 100 Нм повече от дизеловия вариант, флагманският хибрид на Toyota е готов да оглави гамата. Очаква се обаче цената му да бъде значително по-висока.

Премиера и нива на оборудване

Очаква се хибридното задвижване за Toyota Land Cruiser 300 Series да се появи на пазара още през март 2026 г., като ще се предлага за върховите нива на оборудване GR Sport и Sahara ZX.

Задвижване и мощност

Под капака ще работи 3,5-литров V6 бензинов двигател с двоен турбокомпресор, комбиниран с електромотор, 10-степенна автоматична трансмисия и механична 4×4 система.

Според новата стратегия на Toyota, тази система се определя като „Performance Hybrid“ (високопроизводителен хибрид) и е заимствана от големия пикап Tundra. Тя генерира системна мощност от 326 кВт (443 к.с.) и 790 Нм въртящ момент.

Toyota все още не е потвърдила официално тези стойности за Land Cruiser 300, нито какъв ще бъде разходът на гориво. Очаква се обаче хибридът значително да надхвърли мощността на 3,3-литровия V6 дизелов двигател с двоен турбокомпресор, който предлага 227 кВт (309 к.с.) и 700 Нм.

Все още не е ясно дали разходът на гориво ще бъде по-нисък от този на дизела, който е с обявен среден разход от 8,9 л/100 км. За сравнение, пикапът Tundra със същото задвижване изразходва около 11,5 л/100 км при смесен цикъл. По-лекият и аеродинамичен Land Cruiser обаче би трябвало да постигне по-добри резултати.

Практичност и оборудване

Допълнителното тегло и конструктивните особености на хибридната система ще ограничат всъдехода до конфигурация само с пет места.

Окончателните спецификации все още не са финализирани, но се очаква списъкът с оборудване да бъде до голяма степен идентичен с този на дизеловите версии GR Sport и Sahara ZX.

За GR Sport това включва преден, централен и заден блокаж на диференциалите, както и електронна кинетична динамична система на окачването (E-KDSS). Луксозно ориентираната версия Sahara ZX разполага с 20-инчови алуминиеви джанти, заден диференциал с ограничено приплъзване и допълнителни луксозни елементи в интериора.

Очаквани цени

Ценообразуването все още не е финализирано, но от Toyota посочват, че хибридните версии ще бъдат позиционирани над дизеловите GR Sport и Sahara ZX, които са най-скъпите в актуалната гама.

Последвайте ни в Google News

Глория Първанова

Копирайтър и журналист

Прочети още
Предишна/Следваща новина

Подобни публикации