Toyota LandCruiser 300 може да получи plug-in хибридно задвижване

Според непотвърдена информация от Япония, Toyota разработва plug-in хибридна система за задвижване за LandCruiser 300.

Въпреки че моделът скоро се очаква да получи стандартна хибридна система, според японското издание Creative311 има вероятност Toyota LandCruiser да бъде оборудван и с plug-in хибридно задвижване (PHEV). Твърди се, че компанията вече работи по такъв вариант за LandCruiser 300.

Това би позволило на бъдещите собственици да използват само електричество за ежедневните си пътувания през седмицата, а през уикенда да разчитат на бензиновия двигател за по-дълги разстояния извън града.

Потенциални характеристики и компромиси

Най-вероятно PHEV технологията ще бъде комбинирана с 3.5-литровия V6 бензинов двигател с двоен турбокомпресор, а не със съществуващия 3.3-литров V6 дизелов агрегат. Съществува и възможност за използване на по-малък четирицилиндров турбо бензинов двигател.

В публикацията се твърди, че plug-in хибридната версия на LandCruiser 300 ще се предлага само с пет места. Причината е, че голямата батерия ще компрометира част от пространството в задната част на кабината.

Очаква се и резервоарът за гориво да бъде намален, за да се освободи място за батерията, като обемът му може да бъде свит от 80 на около 50 литра.

Отговор на конкуренцията

Въпреки че plug-in хибридният LandCruiser все още не е потвърден официално, подобен автомобил би бил директен отговор на GWM Tank 500 PHEV. Конкурентният модел съчетава 2.0-литров четирицилиндров турбо двигател с мощност 180 кВт, батерия с капацитет 37,11 кВтч и електрически мотор със 120 кВт.

С обща системна мощност от 300 кВт и 750 Нм въртящ момент, Tank 500 PHEV предлага пробег само на ток от 120 км и общ пробег от приблизително 950 км. Макар на пазара да има и други plug-in хибридни всъдеходи, Tank 500 е първият, който предлага сериозни офроуд възможности.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации