Toyota обмисля огромна инвестиция от 10 милиарда долара в САЩ

Toyota изглежда готова да инвестира сериозни средства в американското си производство. Споменава се сума от 10 милиарда долара за нови мощности в САЩ, което обикновено означава повече пикапи, SUV автомобили и по-бързо производство на електрифицирани модели. Новината беше загатнота от бившия президент Доналд Тръмп по време на реч в Токийския залив, в която той призова хората да си купуват Toyota. По негови думи новият министър-председател на Япония, Санае Такаичи, му е съобщила за предстоящата инвестиция.

Къде може да отидат средствата

Toyota вече има сериозно присъствие в Щатите: заводи за пикапи и SUV автомобили в Тексас и Индиана, фабрика за батерии в Северна Каролина, както и съвместно предприятие в Алабама, където се произвежда Corolla Cross, включително и хибридната версия. Всяко от тези съоръжения има потенциал за разширяване, било то чрез добавяне на смени, нови поточни линии или преоборудване за задвижващи системи от следващо поколение.

Комплексът за батерии в Северна Каролина е най-ясният сигнал за посоката, в която се движи Toyota. Инвестицията на компанията от близо 14 милиарда долара там е в основата на производството на батерии за хибридни, плъгин хибридни и изцяло електрически автомобили, като се предвижда многогодишно увеличение на капацитета. Батериите, произведени в Северна Каролина, означават повече електрифицирани модели на Toyota, сглобени в САЩ, и по-бързото им пазарно представяне при дебюта на нови нива на оборудване.

Индиана е друга ключова локация. Toyota вложи 1,4 милиарда долара в завода си в Принстън, за да го подготви за производството на изцяло нов триредов електрически SUV. Подобен ход освобождава капацитет за други успешни модели с рама и създава основа за производство на големи семейни автомобили с висок въртящ момент, които предлагат и удоволствие от шофирането.

Феновете на пикапите трябва да следят отблизо завода в Сан Антонио. Там се произвеждат Tundra и Sequoia, които вече използват хибридните задвижващи системи i-FORCE MAX. Ако Toyota увеличи персонала или оборудването там, може да се очакват по-бързи доставки на офроуд версиите, по-голяма наличност на хибридни варианти и може би по-широка гама от пакети за теглене на тежки товари.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации