Toyota обяви датата за премиерата на наследника на Lexus LFA с V8 двигател

След по-малко от два месеца предстои да видим дългоочаквания наследник на Lexus LFA, след като Toyota официално потвърди датата за представянето на новия си спортен автомобил. Премиерата на флагмана, който ще заеме мястото на легендарния модел с V10 двигател, е насрочена за 5 декември.

Все още не е ясно под коя марка ще дебютира автомобилът. Според различни информации той може да бъде представен като самостоятелен модел на Toyota, вероятно с името GR Super Sports, или като Lexus LFR. Предполага се, че и в двата случая става дума за почти идентични автомобили.

В тийзър изображенията присъстват както LFA, така и класическият Toyota 2000GT, което подсказва, че новият модел ще бъде флагман за цялата компания, а не само за едно от подразделенията ѝ.

Двигател и състезателни амбиции

Съществуват противоречиви сведения дали Toyota ще пусне собствена шосейна версия на новия си състезателен автомобил GR GT3, или ще остави тази задача на луксозната си марка Lexus. Както състезателната, така и шосейната версия ще се задвижват от V8 двигатели с два турбокомпресора. Очаква се обаче уличният вариант да разполага и с хибридна система, което е напълно в стила на Toyota.

Първоначалните планове предвиждаха Toyota GR Super Sport да дебютира в края на тази година, а продажбите да стартират в началото на 2026 г. Този график съвпада с момента, в който състезателната GT3 версия трябва да излезе на пистата.

Потенциално забавяне на шосейната версия

През август обаче японското издание Best Car съобщи, позовавайки се на вътрешни източници, че шосейната версия може да се появи със закъснение. Според информацията доставките на състезателния GT3 ще започнат по план в края на 2025 г., но тези на уличния модел ще бъдат отложени.

Въпреки че не се посочва конкретна причина за забавянето, изданието твърди, че по-късният старт може да доведе до намаляване на мощността на автомобила. Причината е, че той ще трябва да отговаря на по-строги емисионни норми, които ще влязат в сила на по-късен етап.

Дори шосейният автомобил да се появи след състезателния, Toyota ще има право да участва в надпревари с него. Подобна практика не е прецедент – наскоро Aston Martin пусна новия си Vantage в GT3 сериите преди официалното представяне на уличния модел.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации