Toyota обяви нова инвестиция от 10 млрд. долара в САЩ за бъдеща мобилност

Toyota Motor Corporation потвърди допълнителна инвестиция в САЩ на стойност 10 млрд. щатски долара (13,8 млрд. канадски долара), предназначена да подкрепи разработките на компанията в сферата на бъдещата мобилност. Новината беше обявена на 12 ноември по време на официалното откриване на първия завод за батерии на Toyota на американска земя, намиращ се в Северна Каролина.

Ключов завод за прехода към електрически автомобили

Заводът в Северна Каролина е единадесетият за Toyota в САЩ, но ще бъде първият, специализиран изцяло в производството на батерии. Той ще разполага с 14 производствени линии, които ще снабдяват електрическите, хибридните и плъгин хибридните автомобили на марката.

Батериите са предназначени за популярни модели като хибридните Camry, Corolla Cross и RAV4, както и за нов, все още непредставен триредов електрически SUV, който ще се сглобява в САЩ.

Toyota насърчава образованието и кариерата в научната сфера

По време на церемонията по откриването, на която присъстваха няколко американски политически представители, Toyota обяви и допълнителен грант от 2,7 млн. щатски долара чрез своята фондация Toyota USA.

Финансирането ще подкрепи втората фаза на програмата Driving Possibilities в училища в окръг Гилфорд и област Ашбъро. Инициативата има за цел да подготви младите хора за кариера в областта на науката, технологиите, инженерството и математиката (НТИМ).

Администрацията в САЩ приветства стратегията на Toyota за няколко типа задвижване

Американският министър на транспорта похвали стратегията на Toyota, която дава предимство на няколко типа задвижване – двигатели с вътрешно горене, хибриди и електрически – вместо директен преход към изцяло електрически автомобили.

Той също така намекна, че правителството на САЩ скоро ще обяви нов, по-разумен стандарт за разход на гориво, целящ да намали цената на автомобилите за потребителите и да насърчи местното производство.

Засилено присъствие на пазара в САЩ

Тази инвестиция се добавя към няколко други инициативи на Toyota за увеличаване на производството в Северна Америка и за износ на сглобените в САЩ автомобили към Япония. Производителят също така планира да отвори своята японска дистрибуторска платформа за американски производители в контекста на облекчаване на правилата за внос на автомобили в Япония.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации