Стана ясно, че Toyota иска да привлече цялото внимание, след като публикува загадъчен тийзър под формата на три билборда на пистата Фуджи. Очакванията бяха за новини около нов GR GT модел, който силно намеква за наследник на Lexus LFA, а от Toyota и Lexus отдавна дават сигнали, че предстои нещо ново и изключително.
Наскоро председателят Акио Тойода участва в 90-минутно онлайн предаване, наподобяващо токшоу, за да разкрие малко повече за бъдещите планове и техния график. Оказва се, че освен GR GT, се подготвят и други модели, които вероятно ще достигнат и до пазарите извън Япония.
Новият GR GT звучи като V8
След като концепцията Lexus Sport Concept беше показана в Пебъл Бийч през август, предположенията, че това е следващият LFA, се засилиха. Тези очаквания изглеждат все по-основателни, особено след като по време на онлайн предаването беше пуснат аудиозапис с характерен звук на V8 двигател.
Защо е нужно изчакване?
Все още има много неизвестни. Председателят Тойода потвърди, че новият модел ще дебютира на автомобилното изложение в Токио в началото на януари, а не на Japan Mobility Show в края на октомври.
Защо това е важно?
Въпреки звуковите подсказки за V8 двигател, все още не е ясно дали той ще бъде разположен централно, предно-централно, или ще бъде част от хибридна система. Предположенията клонят към последното, тъй като Toyota отдавна е заявила, че хибридите са най-добрата стратегия за създаване на мощни и същевременно икономични задвижвания в близко бъдеще.
Междувременно много от конкурентите в сегмента на суперавтомобилите, които не произвеждат масови модели, изпитват финансови затруднения, защото заложиха твърде бързо и изцяло на електромобили. Porsche трябваше да преосмисли тази стратегия, а други съперници като Ferrari също се намират в подобна ситуация.
Финалният анализ
Toyota очевидно иска да демонстрира своята мощ и технологични възможности с хибрид, който да доминира в състезанията за издръжливост (GT) и да надделее над конкурентите си. За Акио Тойода победата на всички фронтове е от изключително значение. Компанията вече участва във Формула 1 чрез отбора на Haas, който ще поеме изцяло през следващия сезон под името Toyota Gazoo Racing, като най-накрая ще използва и собствени двигатели. Няма съмнение, че Toyota е наблюдавала със завист присъствието на Honda в тази върхова дисциплина. За марките Toyota и Lexus автомобили като GR GT са важни както за маркетинга, така и за престижа. Те са доказателство за възможностите на технологията и най-вече – за лидерската позиция на компанията.
Последвайте ни в Google News