Toyota RAV4 Hybrid: Защо запазва стойността си толкова добре?

Марката Toyota е известна със създаването на автомобили с отлична стойност при препродажба. Това се дължи на тяхната надеждност, което означава, че тези коли имат изключително дълъг живот, дори когато преминават през ръцете на няколко собственици. За сравнение, при много други марки стойността на вторичния пазар до голяма степен се определя от оставащия им полезен живот.

Най-добрата стойност при препродажба в класа

Според анализ на iSeeCars, хибридният кросоувър на Toyota има най-добрата остатъчна стойност сред компактните хибридни SUV модели, независимо от годината на производство. Колко губи един тригодишен модел от цената си? Всъщност, не много. Ако сте от типа купувачи, които обичат често да сменят автомобила си – например на всеки три години – то с RAV4 Hybrid ще загубите най-малко пари.

Изборът: Нов базов модел или употребяван с повече екстри?

Един тригодишен RAV4 Hybrid не е евтин за употребяван автомобил. Въпреки това, той е изключително примамливо предложение, ако първоначално сте обмисляли покупката на чисто нов модел. Закупуването на нов RAV4 Hybrid модел 2025 г. ще ви струва около 60 000 лв. за базовото ниво на оборудване LE. Това не е луксозен вариант – получавате 17-инчови джанти, седалки с текстилна тапицерия и полиуретанов волан. Все пак, автомобилът разполага с всички необходими съвременни удобства, като 7-инчов дигитален инструментален панел, 8-инчова инфоразвлекателна система с безжични Apple CarPlay и Android Auto, както и вентилационни отвори за задните седалки.

В същото време, за приблизително същата сума като за нов базов модел, може да се намери тригодишен автомобил от по-високо ниво на оборудване като XLE, XLE Premium или дори Woodland Edition, в зависимост от състоянието му. Разбира се, той няма да е чисто нов, но тези версии са далеч по-добре оборудвани с екстри като кожена тапицерия, електрическо отваряне на багажника, 18-инчови джанти (сиви или бронзови TRD), електрическо регулиране на шофьорската седалка, безжично зареждане и шибедах. Изборът между двете опции изглежда очевиден.

Ако подхождате разумно към Toyota RAV4 Hybrid и неговите 219 к.с., системната мощност е напълно достатъчна за спокойно шофиране. Монотонният шум на двигателя няма да се чува често, тъй като хибридната система е отзивчива и плавно доставя тяга. Също толкова гладко е и пътното поведение, като настройките на окачването са ориентирани предимно към комфорт.

Автомобилът не е толкова спортен като CR-V, да не говорим за CX-5, но с достатъчно директно управление и добър контрол на каросерията, RAV4 Hybrid просто не се натрапва. Шумоизолацията също е на добро ниво, като в купето прониква минимален шум от пътя и вятъра. Отново, ако не натискате газта твърде рязко, резултатът е спокойно пътуване, тъй като мощните електрически мотори помагат за ограничаване на шума от двигателя с вътрешно горене.

Алтернативата от Honda – CR-V Hybrid

Въпреки че Toyota привлича цялото внимание, когато става дума за хибриди, Honda също има дългогодишен опит в тази сфера. Ако обмисляте покупката на тригодишен RAV4 Hybrid, трябва да знаете, че CR-V Hybrid има петата най-висока стойност при препродажба сред компактните хибридни SUV автомобили. При директно сравнение с RAV4, моделът на Honda се нарежда на второ място. Средната цена на тригодишен CR-V Hybrid е $26 596, което е с малко над хиляда долара по-малко от еквивалента на Toyota.

По-голям дял на електрическо задвижване

Изборът на тригодишен CR-V Hybrid означава покупка на модел от предишното поколение. Въпреки това, дори този автомобил се представя достойно в сравнение с RAV4 Hybrid, най-вече защото Honda има по-кратък жизнен цикъл на моделите си от Toyota. Още в това поколение на CR-V, Honda използва по-стара версия на своята актуална система e:HEV.

В сравнение с e-CVT трансмисията с планетарен редуктор на Toyota, e-CVT системата на Honda, базирана на заключващ съединител, позволява по-голям дял на движение в изцяло електрически режим. На практика тя функционира като едностепенна автоматична трансмисия, която се свързва с двигателя само при необходимост, което води до по-плавно шофиране. Тази архитектура позволява на двигателя да зарежда батерията, без да е свързан с колелата – нещо, което е невъзможно при системата на Toyota.

Спокойствие в основата

В резултат на по-големия дял на електрическо задвижване, CR-V Hybrid понякога може да предложи по-спокойно пътуване от RAV4. Усещането зад волана е малко по-спортно, с една идея по-остро управление и добре преценен контрол на каросерията. Все пак, това е епоха, в която CR-V все още е силно ориентиран към комфорта. Ако търсите по-динамичен CR-V, ще трябва да се насочите към употребяван автомобил от настоящото поколение.

При рязко ускорение в много хибридни автомобили се усеща характерен монотонен шум от двигателя. Honda обаче намира решение на този проблем в актуалния CR-V Hybrid чрез системата Linear Shift Control. Тя въвежда симулирани смени на предавките, което елиминира неприятния ефект и създава по-естествено усещане при шофиране. За допълнително подобряване на ефективността и гъвкавостта на задвижването е добавен и втори заключващ съединител. Благодарение на тези нововъведения, управлението на CR-V Hybrid наподобява това на автомобил с двустепенна автоматична трансмисия.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации