Очаква се хибридният RAV4 с предно предаване да разполага с 226 к.с. системна мощност, което е с 23 к.с. повече от досегашния модел. Изборът на задвижване на всички колела увеличава мощността до впечатляващите 236 к.с. спрямо 219 к.с. в момента. Както и преди, plug-in хибридният вариант ще бъде най-динамичен, като се очаква да генерира около 320 к.с. обща системна мощност – стойност, която би трябвало да осигури ускорение, съперничещо на спортните автомобили.
Що се отнася до пробега в изцяло електрически режим, се очаква автомобилът да изминава около 80 км само на батерия. Това е значително увеличение спрямо днешния RAV4 Plug-In Hybrid, който достига малко под 70 км.
Освен това, PHEV версията ще предлага и два порта за зареждане. За определени модели е предвиден конвенционален J1772 конектор за лесно AC зареждане у дома или на всяка друга Level 2 станция. Новият RAV4 Plug-In Hybrid обаче ще разполага и с CCS порт, което ще позволява бързо DC зареждане – рядка характеристика за този клас автомобили.
RAV4 за всеки тип шофьор
Новият Toyota RAV4 ще се предлага в множество нива на оборудване, групирани в няколко основни категории: Core, Sport, Woodland и GR Sport. Базовите модели Core се отличават с елегантна предна част, при която решетката е интегрирана директно в бронята. Версиите Sport надграждат тази формула с различни цветове и акценти. Нивото на оборудване Woodland е с около 1,3 см по-високо и използва гуми за всякакъв терен за по-добра проходимост. На върха на гамата е GR Sport, който се отличава с мрежеста решетка, уникални настройки на окачването и 20-инчови джанти, а интериорът му получава специфични акценти, включително тапицерия от микровелур.
Интериор, зареден с технологии
Дизайнът на обновения RAV4 е свеж, но и донякъде познат, тъй като автомобилът е базиран на същата платформа като отиващия си модел. Тази тема за „обновено, но разпознаваемо“ продължава и в интериора. Цялостното оформление на таблото е сходно с това на досегашния RAV4, но има някои съществени промени.
Всички версии на обновения SUV стандартно ще се предлагат с 12,3-инчово дигитално приборно табло. Освен него, стандартно за по-ниските нива на оборудване е предвиден 10,5-инчов сензорен екран, но се предлага и много по-голям 12,9-инчов панел. В крак с времето, безжичните Android Auto и Apple CarPlay са стандартни за цялата гама.
За да се подсили усещането за по-високо качество, Toyota се предлага и с head-up дисплей, както и с премиум аудио система JBL с девет високоговорителя. В някои версии се предлагат и елементи от изкуствен велур, както и модерен електронен скоростен лост, докато по-базовите нива на оборудване получават традиционен механичен такъв.
За безопасността на пътниците ще се грижи пакетът Toyota Safety Sense 4.0 (TSS 4.0), задвижван от софтуерната платформа Arene на Toyota. Очаква се този набор от усъвършенствани системи за подпомагане на водача да включва удобства като адаптивен круиз контрол, система за поддържане на лентата, автоматични дълги светлини и много други.
Този SUV предлага множество добри характеристики и свеж дизайн, но основният въпрос е кога ще бъде наличен за покупка. Според Toyota моделът е планиран да влезе в продажба по-късно тази година. Тъй като 2025 г. наближава своя край, това означава, че RAV4 би трябвало да започне да пристига в дилърствата съвсем скоро. Все още обаче не е ясно дали всички версии и нива на оборудване ще бъдат налични още от самото начало.
Все още няма информация как производителят ще ценообразува новия SUV. Почти сигурно е, че обновеният RAV4 ще струва повече от версията, която се предлага в момента, тъй като цените постоянно се покачват. С колко точно ще бъде увеличението обаче, засега остава неизвестно. За сравнение, базовият RAV4 Hybrid LE в момента стартира от около 34 300 долара, включително такса за доставка от 1450 долара – разумна цена за ефективността и гъвкавостта, които автомобилът предлага. Що се отнася до plug-in хибридния вариант, той е значително по-скъп, като цената му започва от над 46 000 долара с включена доставка.
Последвайте ни в Google News